نسخه چاپی

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با نما:

واردات بی‌رویه بلای جان اقتصاد مقاومتی/ مبارزه با قاچاق كالا لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

عکس خبري -واردات بي‌رويه بلاي جان اقتصاد مقاومتي/  مبارزه با قاچاق کالا لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معتقدم شبكه هایی در داخل كشور وجود دارد كه برای تأمین منافع شخصی خودشان در تلاش هستند با دور زدن قوانین و دستورات كالاهایی را وارد كشور كنند كه توان تولید كالا در داخل وجود دارد.

اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تبریز آذر شهر اسکو در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به واردات 6 هزار تن نوشابه گاز دار به کشور گفت: ما در کشور کارخانجات تولید نوشابه های گاز دار و غیر گاز دار با مجوز بدون مجوز، با اسناس بدون اسناس و طبیعی و غیر طبیعی داریم و توان صادرات این نوع کالا در کشور وجود دارد.
وی در ادامه افزود: اجازه واردات نوشابه های گاز دار و دیگر کالاهایی که توان ساخت و تولید آن در کشور وجود دارد مقابل شعار سال جاری اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است.
نماینده مردم تبریز آذر شهر اسکو در خانه ملت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با وجود تولید کالاهای غذایی در داخل باز این کالا از خارج وارد کشور می شوند؟ ادامه داد: معتقدم شبکه هایی در داخل کشور وجود دارد که برای تأمین منافع شخصی خودشان در تلاش هستند با دور زدن قوانین و دستورات به دنبال این هستند تا کالاهایی را وارد کشور کنند که توان تولید آن کالا در داخل وجود دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با بیان این مطلب که مقابله با ورود کالاهای غیرضروری به کشور باعث تقویت تولید کالاهای داخلی و در نتیجه رشد اقتصادی در کشور خواهد شد، گفت: بر دولت واجب است که در جهت رشد و بالندگی صنعت داخلی کشور از صادر کنندگان حمایت کند و در این راستا ضرورت دارد تا موانع موجود در صادرات را از پیش روی صادر کنندگان بردارد.
وی گفت: تا زمانی که محصولات تولید شده داخلی کشورمان صادر نشود اقتصاد پویایی در کشور نخواهیم داشت.
سعیدی در ادامه با بیان این مطلب که اکنون در روزهای پایانی سال 96 قرار داریم بیان کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری برای این موضوع بوده است که مدیران ارشد نظام در آغازین روزهای سال برای پیشبرد و حمایت از تولید نقشه راهی در اختیار داشته باشند اما متاسفانه با واردات بی رویه ای که در کشور شاهد هستیم به این نتیجه دست می یابیم که مسئولان بی اعتنا به نقشه راهی که رهبری آن را برای توسعه کشور ابلاغ فرموده اند، بودند.
عضو کمیسیون فرهنگی در خاتمه گفت: قاچاق کالاهایی که سالیانه در کشور مشاهده می کنیم باعث خواهد شد تا به اقتصاد کشورمان صدمه وارد شود چرا که معتقدیم با هر یک کالایی که به کشور قاچاق وارد می شود از آن سو یک کارگر از کار بیکاری می شود.

۱۳۹۵/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...