نسخه چاپی

فرمول بازگشت پرسپولیسی‌ها به تیم ملی؛این است!

به گزارش نما - تماشاگران امروز نوشت: بیانیه برانکو، موافقت کی‌روش و رایزنی‌های فدراسیون شاید پرسپولیسی‌ها را به تیم‌ملی برگرداند.

انتشار يك نقل قول از جانب كي‌روش‌؛ هرچند كه آقاي سرمربي اين اظهار نظر را نه تأييد كرد و نه تكذيب، اما در جاده اختلاف با برانكو او را يك قدم پيش انداخت. شايد كي‌روش هرگز نگفته باشد كه براي دعوت از پرسپوليسي‌ها به تيم ملي برانكو رسما بايد عذرخواهي كند، اما هرچه كه بود واكنش‌هاي متفاوتي را به دنبال داشت.

مصاحبه سفارشي و پالس مثبتي كه كي‌روش نفرستاد!

روزي كه سرمربي پرسپوليس در ظاهر مصاحبه‌اي سفارشي انجام داد و در آن مصاحبه براي تيم ملي آرزوي موفقيت كرد، خيلي‌ها منتظر پالس مثبتي از كارلوس كي‌روش بودند تا او اظهار نظري كند و غائله ختم به خير شود. اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه به نقل از او خبر نوشتند كه ماجرا زماني به اتمام مي‌رسد كه برانكو رسما از مردم ايران عذرخواهي كند! در ‌گيرودار اين اتفاق‌ها خبر ديگري منتشر شد كه سيد جلال حسيني به نمايندگي از ملي‌پوشان پرسپوليس مأمور شده تا مذاكرات با برانكو را آغاز كند. براساس اخبار رسيده، او حتي با علي‌اكبر طاهري هم حرف زده و نگراني‌هاي خودش و دوستانش را به گوش سرپرست تيم‌شان رسانده است. آنها كه كي‌روش را مي‌شناسند مي‌ترسند كه مبادا در راه رسيدن به جام جهاني‌، پيراهن تيم ملي را از دست بدهند.

جلسه بي‌نتيجه تاج و طاهري و نگراني‌هايي كه بيشتر شد

دو هفته قبل وقتي مهدي تاج و علي‌اكبر طاهري رو در روي هم نشستند تا اين مشكل را حل كنند، خروجي جلسه آنها تقريباً هيچ بود! شايد ابتدا آنها تصور نمي‌كردند كه كي‌روش اين بار هم روي تصميمي كه گرفته مصمم باشد، به همين دليل منتظر ماندند تا ليست نهايي به فدراسيون فوتبال برسد. ليستي كه پس از گذشت چند روز در اختيار فدراسيون قرار گرفت و غيبت هفت ملي‌پوش پرسپوليس در آن مشهود بود! نكته اينجاست كه خبر زودتر از آنچه كه بشود فكرش را كرد به اردوي پرسپوليسي‌ها در عمان رسيد و همه چيز را در مسقط به هم ريخت. ملي‌پوشان كه اين بار باورشان شده بود ماجرا جدي است، دست به موبايل شدند و با هر مقام مسئولي كه در فدراسيون مي‌شناختند تماس گرفتند. خبر درست بود و آنها قرباني اختلافي شده بودند كه در ابتدا هيچ‌كس آن را جدي نمي‌گرفت. در آستانه بازي با الوحده تنها كاري كه از دست كاپيتان پرسپوليسي‌ها برمي‌آمد، دعوت دوستانش به آرامش بود. آنها به سيد جلال مراجعه كرده بودند تا به نمايندگي از ساير بازيكنان با برانكو حرف بزند. با اين حال سيد جلال از آنها خواست تا عجولانه تصميم نگيرند و مثل بازي با الهلال، اين بار هم تمام تمركزشان را روي بازي با الوحده بگذارند.

نامه برانكو كه به زودي منتشر مي‌شود

با اين حال اين پايان ماجرا نيست؛ ملي‌پوشان پرسپوليس نمي‌توانند بي‌خيال تيم ملي شوند. هر چند كه خيلي از آنها رو در روي برانكو حرف نمي‌زنند، اما بارها در جمع دوستانه خودشان سرمربي تيم‌شان را مقصر اعلام كرده‌اند و بر اين عقيده هستند كه او بايد كوتاه بيايد. به عقيده سرخ‌پوشان، برانكو كه خودش سال‌ها سرمربي تيم ملي بوده بايد شرايط را درك كند. در اين شرايط خبر رسيده كه برانكو هم نامه‌اي رسمي آماه كرده و قرار است پس از بازي با الوحده و در بازگشت پرسپوليس به ايران منتشر شود. نامه‌اي كه البته عذرخواهي مستقيم از كي‌روش و مردم ايران نيست، اما مي‌شود آن را پلي دانست براي پيوند تيم ملي و پرسپوليس و دعوت از ملي‌پوشان براي بازي با قطر و چين.

ويزاي پرسپوليسي‌ها را خود فدراسيون مي‌گيرد!

هرچند كه كارلوس كي‌روش اسامي بازيكنان پرسپوليس را در ليست مسافران قطر قرار نداده، اما ظاهراً فدراسيون فوتبال اسامي اين بازيكنان را جداگانه ارسال كرده است تا اگر اتفاق تازه‌اي افتاد آنها مشكلي براي همراهي با تيم ملي نداشته باشند. براساس اخبار رسيده، طاهري (مديرعامل پرسپوليس) كه در ماه‌هاي گذشته تلاش كرده رابطه خود را با مهدي تاج (رئيس فدراسيون فوتبال) نزديك‌تر كند، در روزهاي اخير از او درخواست كرده تا اين مشكل را حل كند. حالا فدراسيون اميدوار است تا مشكل به نوعي حل شود. زمان بازگشت كي‌روش به تهران مشخص نيست ولي احتمالاً او بين روزهاي 15 تا 20 اسفندماه به ايران بازمي‌گردد. تاج در تلاش است تا بتواند با كي‌روش در اين باره جلسه‌اي مهم برگزار كند و زمينه را براي بازگرداندن ملي‌پوش‌هاي اين تيم به تيم ملي مهيا كند. در صورتي كه حتي در روزهاي پاياني اسفندماه هم نام بازيكنان رد شود، فدراسيون احتمالاً مشكلي براي گرفتن ويزاي اين بازيكنان نخواهد داشت.



توصيه تاج به پرسپوليسي‌ها‌؛ فعلاً سكوت كنيد

در همين حال تاج از مسئولان پرسپوليس خواسته فعلاً سكوت كنند و نسبت به بعضي اخبار واكنش نشان ندهند. در روزهاي اخير، طاهري مديرعامل پرسپوليس و زادمهر عضو هيأت‌مديره پرسپوليس، به نقل‌قول‌هايي كه از كي‌روش منتشر شده، واكنش نشان داده‌اند و گفته‌اند سرمربي ايران با حرف‌هايش جو پرسپوليس را به هم مي‌ريزد. اين در حالي است كه سرمربي ايران گفته هرگز حرفي درباره قرمزها نزده و اين گمانه‌زني رسانه‌اي ايران است. به دليل همين اظهاراتي كه پرسپوليسي‌ها كرده‌اند به نظر مي‌رسد بازگشت ملي‌پوش‌هاي آنها به تيم ملي سخت‌تر شود، چراكه كي‌روش روي مصاحبه‌ها حساسيت زيادي دارد.

۱۳۹۵/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...