نسخه چاپی

نماینده مردم ایذه و باغملك در مجلس در گفتگو با نما :

بخش اعظم ریزگردها منشاء داخلی دارد/ضعف مدیریت حال بد را برای خوزستان رقم زده است

عکس خبري -بخش اعظم ريزگردها منشاء داخلي دارد/ضعف مديريت حال بد را براي خوزستان رقم زده است

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه گفت:در بودجه سال آینده بودجه برخی استانها تا 300 درصد افزایش یافته در حالی كه بودجه استان خوزستان در سال 95 نسبت به سال 94 كاهش یافته است و حتی نسبت به سال 89 نیز 20 درصد كاهش یافته است

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به عدم توجه کافی دولت‌های مختلف به خوزستان، اظهار کرد:استان خوزستان این روزها ریزگردهها ،هوای آلوده به مواد شیمیایی ،بی برقی ،خرابی تلفنها،تاخیر در پروازها و صف های طولانی مقابل بیمارستانها را به خود دیده است اینکه چرا وضعیت خوزستان به اینجا رسیده است کار یکی دو روز و یک سال گذشته نیست، سالهاست دولتها به حل این معضل توجه جدی نکردند و امروز که این مشکلات به وضعیت بحرانی رسیده مسئولان بر حل مشکلات تمرکز کرده اند.
وی افزود : در این مدت که وضعیت بحرانی شد اساسا وزارت نیرو چه میزان سرعت عمل داشته است چه کاری انجام داده است با ماشینهای شستشوی بخار مقره های برق فشار قوی را شستشو دادند ، 6 ماه یکبار وظیفه دارد اینکار را انجام دهد ،اما نباید برای این مشکل کار جدی تری انجام می دادند تا شاهد قطع برق نمی بودیم.
نماینده مردم ایذه با اشاره به اینکه ریزگردهای خوزستان اکثرا منشا داخلی دارد ادامه داد : به نظر من بخش اعظم ریزگردها و گردوغبارهای خوزستان منشاء داخلی دارد و این مسئله ناشی از از بین رفتن تالاب ها و نخلهای ما است ریزگردها ناشی دخالتهای بی مورد ما در محیط زیست و نتیجه برداشتهای بی مورد ما از آب کارون است.
نماینده ایذه تصریح کرد: اگر یک اقدام اساسی برای حل این مشکل انجام نشود این بحران شدیدتر درآینده بروز پیدا می کند،این استان که بخشی از درآمدهای ملی کشور را تامین می کند نیازمند توجه و اقدامات عملی بیشتر است بی توجهی مسئولان به این استان یعنی آنها برای حل مشکلات استان تدبیر نمی کنند .
خادمی درباره مهمترین اقداماتی که باید انجام شود گفت: باید درخت کاری کنند ،تالاب ها را آب بیاندازند و مالچ پاشی کنند ،وزارت نفت که در یاران و ازادگان عملیاتهای نفتی را انجام می دهند باید سیستم پسماند به روز داشته باشند باید توجه جدی به بودجه استان خوزستان در بودجه نویسی کشور شود متاسفانه در بحث بودجه اختصاص دادن خوزستان را فراموش می کنند.
در بودجه سال آینده بودجه برخی استانها تا 300 درصد افزایش یافته در حالی که بودجه استان خوزستان در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش یافته است و حتی نسبت به سال 89 نیز 20 درصد کاهش یافته است.
هدایت الله خادمی افزود: در ایذه و باغ ملک ما روزی چندین ساعت آب نداشتیم و مسئولان حاضر نشدند یک قطره آب برای کشاورزی و صنعت در اختیار ما قرار بدهند نگاه بخشی کردن به استانها آفت بزرگ در دولت است که باید از آن جلوگیری شود.
وی درباره وابستگی بودجه سال 96 به نفت نیز گفت: امسال چیزی حدود 35 درصد بودجه کشور وابسته به نفت است ما برابر درآمدهای نفتی خود برنامه ریزی می کنیم ما پیش بینی کردیم 2 میلیون بشکه در روز فروش داریم و آن را در بودجه قرار دادیم اگر ما می دانستیم که روی می توانیم 3 میلیون بشکه در روز صادر کنیم همان را در بودجه قرار می دادیم بنظرم آنچه در بودجه 96 هم آمده منطقی است صادرات ما از این مقدار کمتر نخواهد بود و قیمت نفت هم در همین حدود خواهد بود.
فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره بحران گردوغبار و قطعی آب و برق در استان خوزستان گفت:اگر قرار باشد از بروز این مشکلات جلوگیری شود و این بلا از سر استان خوزستان و استانهای دیگر کشور دور شود نیاز به عزم ملی جدی سران سه قوه داریم مخصوصا قوه مجریه ، امروز مشکل اصلی ما ضعف مدیریت و بی برنامگی در برخی جاها است و مشکل دیگر نداشتن اعتبارات مورد نیاز است.
اگر ماموریتهای وزارت نفت و نیرو برای مقابله با ریزگردها انجام شود می توان در کوتاه مدت نتیجه این اقدامات را در استان مشاهده کرد.
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به اینکه مشکل گرد و غبار خوزستان با جلسات متعدد و مشابه حل نمی شود بلکه باید راهکارهای عملی اندیشیده شود در گفتگو با خبرنگار نما گفت:برای حل این موضوع ما باید آلاینده ها که علت هستند را کنترل کنیم برای حل آلاینده های خوزستان که گردو غبار مهمترین آن است و بعد آلاینده های نفتی هستند نیاز به یک عزم ملی داریم.
وی ادامه داد :موضوع مهم دیگر این است ما در استان خوزستان زیرساختهای سلامت و مراکز بهداشتی مناسبی نداریم البته پروژه های در حال انجام است اگر عملیاتی و نهایی شود بهبود وضعیت فعلی را رقم خواهد زد ، بهر حال امیدوارم مقابله با آلودگی های زیست محیطی جز جدی و مهم بودجه نویسی کشور باشد تا بتوانیم اینگونه سلامت بیشتری را برای مردم مان رقم بزنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...