نسخه چاپی

نوبخت:می خواهیم هزینه درمان مردم را كم كنیم

سخنگوی دولت بودجه عمرانی چهارسال گذشته را بیشتر از بودجه جاری دولت دانست و در دفاع از هزینه كرد بودجه جاری گفت: این بودجه در بخش سلامت، امنیت، رفاه اجتماعی و آموزش مصرف شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: ترکیب منابع مالی طی چهار سال گذشته عمدتا کمتر، نفت بوده و بیش از آن مالیات، حقوق گمرکی و بیشتر از همه مربوط به اوراق مالی است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: طی چهار سال گذشته هزینه های جاری 59 درصد و هزینه های عمرانی 67 درصد رشد داشته است.
نوبخت با طرح این سوال که آیا می شد ما از هزینه های جاری در طول سال های گدشته بکاهیم و به عمرانی اضافه کنیم؟ افزود: عمده بودجه جاری در چهار حوزه یعنی رفاه اجتماعی، آموزش و پژوهش، دفاعی و امنیتی و بهداشت و سلامت مصرف می شود.

وی ادامه داد: اگر از یکی از این ها بتوانید یک ریال کم کنید بگویید؟ بودجه حوزه رفاه اجتماعی در طی این چهار سال، 66 درصد و بودجه آموزش و پژوهش 82 درصد اضافه شد که به نمایندگان گفتم اگر لازم است از فرهنگیان کم کنید، بگویید تا ما از این میزان کم و به عمرانی اضافه کنیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در حوزه دفاعی و امنیتی بودجه ما در چهار سال گذشته 86 درصد افزایش داشته که اگر فکر می کنید از دفاعی در این شرایط کشور کم و به امور عمرانی اضافه شود، بگویید.

نوبخت افزود: در حوزه بهداشت و سلامت 75 درصد رشد بودجه جاری در چهار سال گذشته داشتیم تا بتوانیم به بخش رفاه اجتماعی کمک کنیم. ما می خواهیم هزینه درمان را از جیب بیمار بکاهیم. این دولت در این زمینه کارنامه درخشانی دارد و توانسته به فکر سلامت جامعه باشد.
وی تاکید کرد: اگرچه در چهارسال گذشته بودجه جاری از عمرانی کمتر بوده است اما این بودجه در بهداشت، سلامت و امنیت هزینه کرده؛ منطق دارد و از آن دفاع می کند.

۱۳۹۵/۱۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...