نسخه چاپی

قاسمی به اصغر فرهادی تبریك گفت

سخنگوی وزارت خارجه ایران به دست‌اندركاران فیلم «فروشنده» برای كسب جایزه اسكار تبریك گفت و افزود: آنچه در مراسم بروز یافت نشان داد كه جهان امروز از ایجاد محدودیت و دیوار كشیدن‌ها و سیم‌های خاردار عبور كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، بهرام قاسمی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن تبریک صمیمانه به تمامی دست اندرکاران فیلم «فروشنده» و جامعه فرهنگی و هنری کشور برای کسب دومین جایزه اسکار بیان کرد: بار دیگر جامعه و ملت بزرگ ایران شاهد آن است که سفیران هنر ایرانی در مجامع بین‌المللی هنری توانستند صدای ملت شریف ایران که صدای فرهنگ، تمدن، صلح، عزت و غیرت ملی است را به گوش جهانیان برسانند.

قاسمی افزود: در جهان امروز و بیش از همه اعصار و دهه‌های اخیر هنرمندان در تحکیم و تقویت دوستی و پیوستگی بین ملت‌ها در برابر سیاست‌های نابخردانه سودگران جهل و نادانی و اقدامات بدخواهانه و عوام فریبانه در عرصه بین‌المللی رسالت بزرگی بر عهده دارند و جای بسی خرسندی است که بار دیگر کارگردان توانا و کوشای ایرانی با زبان هنر خود و همکارانش توانست پیام صلح و دوستی مردم ایران را به تمامی جهانیان برساند.

وی با تقدیر از تصمیم جسورانه اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی برای عدم حضور در مراسم اسکار امسال به منظور احترام به مردم خردمند ایران و شش کشور دیگر که با فرمان سیاسی و غیر انسانی منع ورود، مورد بی‌احترامی واقع شدند، افزود: این حرکت نشان داد که برخلاف رفتار همه افراط گرایان و یکسونگران در اقصی نقاط جهان همچنان ندای اعتدال و صلح جویی طنین انداز است. آن چه در این مراسم بروز و ظهور یافت نشان داد که جهان امروز از ایجاد محدودیت و دیوار کشیدن‌ها و سیم‌های خاردار عبور کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: ایرانیان بار دیگر در آستانه خجسته بهار و نوروز، پیام با ارزش دیگری را به همه مردم جهان دادند که همانا دوستی و صلح در برابر تبعیض، کینه توزی‌ها و جنگ افروزی‌ها خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...