نسخه چاپی

حسن بهرام نیا در گفتگو با نما مطرح كرد:

اطلاعات محرمانه میدان نفتی آزادگان به شركت توتال داده شده/ مسئولان باید پاسخگوی كوتاهی‌های خود در انعقاد قراردادها با بیگانگان باشند

عکس خبري -اطلاعات محرمانه ميدان نفتي آزادگان به شرکت توتال داده شده/ مسئولان بايد پاسخگوي کوتاهي‌هاي خود در انعقاد قراردادها با بيگانگان  باشند

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: از اظهارات وزیر نفت این‌گونه برداشت می‌شود كه شركت توتال به‌راحتی توانسته بدون انجام مقدمات اولیه سرمایه‌گذاری، در ایران سرمایه‌گذاری كرده و با دست‌اندازی، به اطلاعات كشور ما دست پیدا كند درحالی‌كه اطلاعات به‌دست‌آمده از كشورمان به‌منزله گنج و منابع درآمدی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.


حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند و رئیس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی کمیسیون انرژی در خانه ملت در گفتگو با نما در واکنش به اظهارات زنگنه در گفتگوی ویژه خبری، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت انجام مناقصه شرایطی را در نظر گرفته‌اند که آن شرایط باید برای همه سرمایه‌گذاران لحاظ شود.
عضو کمیسیون انرژی در ادامه به اظهارات وزیر نفت و انرژِی در جذب سرمایه‌گذاری شرکت توتال رعایت ملاحظات سیاسی این شرکت بااطلاع وزارت خارجه اشاره کرد و اظهار داشت: اظهارات وزیر قابل‌تأمل است و ضرورت دارد که از سوی نمایندگان بررسی شود.
نماینده مردم نهاوند در خانه ملت ادامه داد: از اظهارات وزیر نفت این‌گونه برداشت می‌شود که شرکت توتال به‌راحتی توانسته بدون انجام مقدمات اولیه سرمایه‌گذاری، در ایران سرمایه‌گذاری کرده و با دست‌اندازی، به اطلاعات کشور ما دست پیدا کند درحالی‌که اطلاعات به‌دست‌آمده از کشورمان به‌منزله گنج و منابع درآمدی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
رئیس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی در ادامه تصریح کرد: سهل‌تر ازآنچه می‌توان فکر کرد مسئولان متأسفانه اطلاعات گنج و منابع درآمدی کشورمان را در اختیار شرکت فرانسوی توتال قرارداده‌اند و این شرکت اطلاعات به‌دست‌آمده را در اختیار کشوری که همسایه و شریک نفتی ایران محسوب می‌شود قرارداده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس گفت: ازآنجایی‌که ایران و قطر منابع مشترک نفتی با یکدیگر دارند امروز قطر با دست‌یابی به اطلاعات ایران در نحوه برداشت از منافع مشترک به نفع خود بهره‌برداری می‌کند.
بهرام نیا، ادامه داد: این نوع رفتار به‌نوبه خود از سوی مسئولان تخلف محسوب می‌شود و قابل‌تأمل و بررسی است و اگر در این زمینه کوتاهی از سوی مسئولان صورت گرفته باشد مسئولان باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشند.
نماینده مردم همدان در خانه ملت خطاب به دولت ادامه داد: مسئولان نظام باید نگاهشان به بیگانگان این باشد که این کشورها و شرکت‌های خارجی تنها به فکر منافع اقتصادی و سیاسی خود در نظام جمهوری اسلامی هستند و با این نگاه از ظریفت این شرکت‌ها و کشورها بهره‌مند شوند.
وی در ادامه به خوش‌بین بودن مسئولان به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مواقع خوش‌بینی‌های مسئولان به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی کار دست کشور و مسئولان داده است.
بهرام نیا در خاتمه تصریح کرد: بعد از گذشت سی‌وهشت سال از انقلاب اسلامی و با توجه به این‌که هرساله ایران با کشورها و سرمایه‌گذاران قراردادهایی منعقد می‌کند و چندین بار نیز از خوش‌بینی‌ها و خوش‌خیالی‌ها به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی ضررهایی بر کشور وارد آمده ازاین‌رو مسئولان باید از تجربه‌های به‌دست‌آمده در انعقاد قرارداد بهره‌مند شوند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...