نسخه چاپی

ثبت 100 برابر تلفات حادثه ریلی در جاده‌های ایران

در شرایطی حادثه تلخ برخورد دو قطار به یكدیگر برای چند ماه افكار عمومی را به خود مشغول كرد و حتی وزیر راه و شهرسازی را نیز به استیضاح رساند، اما آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد وضعیت جاده‌های ایران بسیار خطرناك‌تر از اتفاقاتی است كه در دیگر عرصه‌های حمل‌ونقل می‌افتد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در شرایطی حادثه تلخ برخورد دو قطار به یکدیگر برای چند ماه افکار عمومی را به خود مشغول کرد و حتی وزیر راه و شهرسازی را نیز به استیضاح رساند، اما آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد وضعیت جاده‌های ایران بسیار خطرناک‌تر از اتفاقاتی است که در دیگر عرصه‌های حمل‌ونقل می‌افتد.

با وجود آنکه از سال ۱۳۸۴ تاکنون آمار تلفات جاده‌ای ایران به شکل سال به سال کاهش یافته، اما هنوز ثبت سالانه چند هزار تلفات جاده‌ای نشان از آن دارد که راه‌های ایران فاصله‌ای طولانی تا رسیدن به استانداردهای جهانی دارد.

افزایش تعداد دوربین‌های نظارتی، بالابردن حضور نیروهای پلیس در جاده‌ها، کاهش نقاط خطرناک در محورهای مواصلاتی و تلاش برای بهبود کیفیت خودروها بخشی از برنامه‌ریزی‌هایی بوده که در طول سال‌های گذشته توانسته کمک قابل توجهی به پایین آمدن تعداد تلفات جاده‌ای در ایران بکند. با این وجود اما حتی آمارهای جدید نیز نشان می‌دهد شرایط جاده‌های ایران بسیار خطرناک است.

سردار محمدحسین حمیدی – فرمانده پلیس راه کشور – اعلام کرده در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری ۵۴۰۷ نفر در سوانح رانندگی جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند آماری که نشان می‌دهد فاصله‌ تلفات در جاده‌های کشور بسیار بالاتر از دیگر عرصه‌های حمل‌ونقل است. فاصله این آمار با تعداد کشته‌شدگان حادثه تلخ ریلی بسیار بالاست و نشان‌دهنده کشته‌ شدن بیش از ۱۰۰ برابر تعداد کسانی است که در حادثه ریلی جان خود را از دست دادند.

در آمارهایی که از سوی پلیس راهور ارائه شده همچنان واژگونی خودروهای شخصی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تاثیرگذار در صف این آمار بالای تلفات است. طبق گفته فرمانده پلیس راه حدود ۴۰ درصد از سوانح رانندگی در کشور براثر واژگونی خودروهای شخصی به ثبت رسیده است تا جایی که در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۴۵ هزار فقره تصادف ثبت شده، حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ تصادف معادل ۳۷ درصد مربوط به واژگونی خودرو بوده است همچنین از آمار ثبت شده تلفات نیز ۱۸۵۴ نفر از کشته‌شدگان به دلیل واژگونی خودروهایشان فوت کرده‌اند.

در بین آمارهای اعلام شده استان‌های اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سمنان بیشترین حادثه واژگونی خودرو را به ثبت رسانده‌اند که با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش قابل توجه تعداد مسافرت‌ها در این زمان این خطر وجود دارد که در صورت رعایت نکردن شرایط ایمنی آمار این استان‌های پرتردد به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...