نسخه چاپی

راه‌اندازی آزمایشگاه پلیس فتا در 16 استان

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینكه آزمایشگاه پلیس فتا و ویدئو كنفرانس در 16استان كشور به صورت همزمان راه اندازی شد‌، از كشف بیش از 80 درصد جرایم سایبری خبر داد و گفت‌: پلیس آمادگی كامل برای امنیت انتخابات را دارد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سردار "اسکندر مومنی"جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز چهارشنبه درحاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:هم اکنون در 26 استان کشور پیشرفته‌ترین آزمایشگاه پلیس فتا فعال است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها امنیت در فضای مجازی برقرار و میزان جرائم در این حوزه کاهش می‌یابد، افزود: با توجه به اینکه پلیس فتا جوان است و در پنج سال اخیر راه اندازی شده است اما دستاوردهای خوبی داشته است.

سردار مومنی ادامه داد‌: پلیس فتا در تمام استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر راه اندازی شده است و در سال آینده در شهرهای بالای 100 هزار نفر نیز راه اندازی خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی‌ با بیان اینکه جرائم سایبری در حال افزایش است، گفت: با افزایش 60 درصدی جرائم سایبری مواجه هستیم اما با این وجود 80 درصد جرائم کشف می‌شود.

مومنی در مورد امنیت انتخابات در فضای مجازی گفت: از بحث‌هایی که امروز در همایش روسای پلیس فتا استان‌ها مطرح شد بحث امنیت انتخابات فضای مجازی بود به گفته فرمانده ناجا، آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات را داشته و در این زمینه کوتاه نمی‌آیند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با آمادگی پلیس شاهد انتخابات امن خواهیم بود این در حالی است که در فضای مجازی با افزایش جرایم مواجه هستیم و در این زمینه در حوزه انتخابات رصد انجام خواهد شد و با آمادگی و هوشیاری در فضای مجازی در زمینه انتخابات ورود کرده تا در فضای واقعی و مجازی امنیت انتخابات برقرار شود.

سردار مومنی در پایان گفت: درحوزه فضای مجازی این موضوع بیشتر متصور است و چه در حوزه فضای مجازی و چه در حوزه فضای واقعی همه فعالیت‌ها در زمینه انتخابات از سوی پلیس رصد می‌شود و پلیس به صورت پیش دستانه همه فعالیت ها را در همه حوزه ها رصد خواهدکرد‌.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...