نسخه چاپی

نمایشگاه بهاره غیرقانونی در تهران

فقط 5 محل از این نمایشگاه‌هایی كه امروز افتتاح می‌شود دارای مجوز رسمی براساس مجوز شورای تامین شهر تهران است و 15 نمایشگاه از این تعداد غیرقانونی است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه امروز به طور همزمان 20 نمایشگاه در تهران افتتاح می‌شود، گفت: از 20 نمایشگاه مذکور فقط 5 مورد قانونی است و بقیه غیرقانونی است.


علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز با بیان اینکه اتاق اصناف به دلیل اینکه معتقد است، نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیست و کالاهای مورد نیاز مردم از طریق بنگاه‌های اقتصادی به صورت کافی عرضه می‌شود، گفت: اما بنا به تشخیص دولت مبنی بر اینکه این نمایشگا‌ه‌ باید برگزار می‌شد، ما هم اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه امروز همزمان 20 نمایشگاه بهاره در استان تهران افتتاح می‌شود، گفت: فقط 5 محل از این نمایشگاه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود دارای مجوز رسمی براساس مجوز شورای تامین شهر تهران است و 15 نمایشگاه از این تعداد غیرقانونی است.

فاضلی گفت: نمایشگاه‌های مصلی، حکیمیه تهرانپارس، خاوران،‌ بوستان ولایت و پارک ارم 5 نمایشگاه مجاز است و سایر نمایشگا‌‌ه‌ها غیرقانونی است که امیدواریم ظرف 48 ساعت آینده این نمایشگاه‌ها با همراهی مسئولان مربوطه بسته شود.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: امروز صبح فرماندار تهران 14 نقطه که در آن نمایشگاه برپا شده است، را به عنوان نمایشگاه غیرقانونی به نیروی انتظامی اعلام کرده که متاسفانه نیروی انتظامی هم در برخی موارد حق ورود به آن را ندارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شرایط و امکاناتی که برای برگزاری نمایشگاه‌ها وجود دارد، در شأن مردم و اصناف نیست‌، گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در زیر چادر مناسب نیست، اما امکانات موجود همین است.

فاضلی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه‌های بهاره اجناس و کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولیدات ایرانی عرضه می‌شود، گفت: اصناف مختلف در این نمایشگاه‌ها کالاهای پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار عرضه می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: حداقل تخفیف درنظر گرفته شده برای کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره 15 تا 20 درصد است.

فاضلی گفت: برنج، شکر، روغن و کره نباتی در این نمایشگاهها با قیمت مصوب و در راستای تنظیم بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمهیداتی هم در نظر گرفته شده تا بخشی از اصناف آسیب دیده پلاسکو در این نمایشگاه‌ها به عرضه کالاهای خود بپردازند.

فاضلی بیان داشت: این نمایشگاه‌ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب از تاریخ 11 تا 20 اسفند برگزار است اما نمایشگاه مصلی تا 27 اسفند آماده استقبال از مراجعه کنندگان خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...