نسخه چاپی

هدیه هزاران دلاری ملك سلمان به مقامات اندونزی

هدایای تجملاتی مقامات عربستان سعودی به همتایان اندونزیایی به ارزش بیش از 370 هزار دلار با واكنش رسانه های اندونزی مواجه شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، همزمان با سفر 'سلمان' پادشاه عربستان و هیات یکهزار و 500 نفره به اندونزی برای تفریح و رایزنی، مقام های بلندپایه این کشور عربی شمشیرهای عربی سفارشی، ساعت های رولکس، خودکارهای طلا و حلقه های الماس به مقامات اندونزی هدیه دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، به نوشته روز جمعه رسانه های محلی اندونزی، فهرستی از این هدایا که توسط مقامات رسمی اندونزی اعلام شده بود، توسط کمیسیون مقابله با فساد این کشور انتشار یافت.

'فبری دیانشاه' سخنگوی کمیسیون مقابله با فساد اندونزی که از دریافت کنندگان این هدایا نام نبرد، اما گفت که براساس ارزیابی های اولیه ارزش این هدایا بیش از 370 هزار دلار است.

در این گزارش آمده است که سنت مقامات سلطنتی و سران کشورها است که هنگام دیدار رسمی از سایر کشورها هدایایی به میزبان اعطا می کنند، اما تعداد کمی هستند که چنین هدایایی به طرف مقابل اعطا می کنند.

روزنامه 'جاکارتا پست' هفته گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که 'تیتو کارناویان' رئیس پلیس ملی اندونزی از طرف 'اسامه محمد عبدالله الشعیبی' سفیر عربستان در جاکارتا پیش از سفر 'سلمان' یک شمشیر طلا به عنوان هدیه دریافت کرده است.

اگرچه پلیس قصد داشت این شمشیر را در ساختمان مرکزی به نمایش بگذارد، اما اعطای آن از طرف عربستان توسط کمیسیون مقابله با فساد بیان شده بود.

این اقدام همسو با قوانین مبارزه با فساد اندونزی است که براساس آن هر مقام دولتی باید هر نوع هدیه و یا وجه نقد دریافتی را که به آنها اعطا شده است در یک بازه زمانی 30 روزه به این کمیسیون اطلاع دهد.

وزارت امور خارجه اندونزی نیز در این سفر از پادشاه عربستان یک شمشیر طلا دریافت کرده است.
سفر 'سلمان' پادشاه عربستان به اندونزی که از اول تا 12 مارس (11 تا 22 اسفند) ادامه داشت، نخستین سفر یک پادشاه عربستان در 47 سال گذشته به این کشور محسوب می شد.
در این سفر هیاتی یکهزار و 500 نفره از جمله 25 شاهزاده و 10 وزیر، سلمان را در جاکارتا و سفر تفریحی جزیره بالی همراهی کردند.

پادشاه عربستان و هیات همراه در جزیره بالی اندونزی در اقامتگاه 'اس.تی رگیس' ساکن شدند و بخش هایی از ساحل در مدت اقامت این گروه به روی عموم مردم بسته شد.

گزارش ها تارنمای 'جاکارتا گلوب' نشان می دهد مقامات عربستانی، اندونزی را با 17 تن بار از جمله 6 تن خریدهای محلی ترک کردند.

'آناک آگونگ گیده یونیارتا' رئیس سازمان گردشگری بالی به صورت تخمینی اعلام کرد که هیات عربستانی در مدت اقامت خود در جزیره بالی حدود 23 میلیون دلار هزینه کردند.

این هزینه ها شامل اجاره صدها اطاق هتل، اجاره 300 خودرو تشریفاتی لیموزین، بازدید از اماکن گردشگری و خرید بوده است.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...