نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند در گفتگو با نما:

مسابقه اشرافی گری در بدنه دولت / اشرافی گری یك منكر بسیار مهم است

عکس خبري -مسابقه  اشرافي گري در بدنه دولت / اشرافي گري  يک منکر بسيار مهم است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی رواج اشرافی گری دربین مسئولان را از نتایج عدم احساس مسئولیت خواند و اظهار داشت: در جامعه ای كه درصد قابل توجهی از مردم دچار فقر هستند، بیكاری گریبان بخش زیادی از مردم را گرفته است و تورم و ركود بطور واضح در جامعه احساس می شود،آنوقت مردم ببینند كه بخشی از مسئولان شان در بهترین خانه ها زندگی می كنند، سوار بهترین اتومبیل ها می شوند و در رفاه مطلق زندگی می كنند خوب این بالطبع باعث نا امیدی، دلسردی و عدم اعتماد به مسئولان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با بیان اینکه امروزه متاسفانه مسابقه تجمل و اشرافی گری در بدنه دولت و سایر نهادها دیده می شود، افزود: این امر سبب شده است که روحیه تجمل گرایی به افراد پائین دست جامعه هم سرایت بکند و آنها نیز با تحمل هزینه های فراوان وارد این مسابقه ناتمام شوند.
وی با اشاره به این حدیث که " الناس علی دین ملوکهم" گفت: مردم به زندگی حاکمان خودشان نگاه می کنند، وقتی ببینند که آنها زهد پیشه می کنند، آنها هم همین مسیر را ادامه می دهند اما مادامی که ببینند که مسئولان اشرافی گری را سیره خود قرار داده اند، آنها نیز همین راه را دنبال می کنند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مسئولین ضروری است که از جنس مردم باشند، عنوان کرد: هیچ عاملی به اندازه رواج اشرافی گری بین مسئولان نمی تواند باعث گسترش تجمل پرستی در میان مردم شود.
وی از سالهای ابتدائی پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: مسئولان انقلاب در آن سالها، هم سطح مردم زندگی می کردند، حقوق هایی که می گرفتند در حدود دریافتی های مردم عادی بود، ساده زیستی پیشه مسئولان بود. از شهید رجائی می توان به عنوان نمونه بارز آن سبک مدیریت یاد کرد. با آن که این شهید بزرگوار وزیر بود، نخست وزیر شد، به ریاست جمهوری هم رسید اما زندگی او بسیار ساده بود و تغییری در زندگی او داده نشد. در یک خانه بسیار معمولی زندگی می کرد. به اندازه یک کارمند عادی حقوق می گرفت.
خرسند سبک زندگی امام راحل و مقام معظم رهبری را نیز بر همین روال دانست و گفت: امام راحل در یک حسینیه قدیمی که متعلق به خودشان هم نبود، در کمال ساده گی زندگی می کردند. پس از ارتحال شان هم چیزمهمی از مال دنیا از ایشان باقی نماند و آن اندکی هم که بود برای کارهای عام المنفعه بخشیدند. مقام معظم رهبری نیز همین گونه بودند و هستند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی محبوبیت و تاثیر گذاری امام راحل و مقام معظم رهبری بر قلوب مومنین چه در داخل و چه در خارج کشور را ناشی از همین سبک زندگی اسلامی خواند و اظهار داشت: وقتی مسئولان به سمت فخر فروشی بروند و زندگی شاهانه را انتخاب کنند، بالطبع مردم نیز همان گونه با آن ها برخورد می کنند و دیگر آن اثر گذاری وجود نخواهد داشت که این خطر بسیار جدی برای آینده انقلاب است.
وی اشرافی گری را یک منکر بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: منکر تنها بدحجابی و بی نمازی نیست. اما به نظر من اشرافی گری برخی مسئولان از بدحجابی چند خانم در خیابان بدتر است.
خرسند در پایان دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی و کارایی آن را یک منکر مهم نامید و گفت: این مسئولان تجمل گرا وحدت جامعه را دچار خدشه می کنند و با هم نوائی با دشمن در مسیر ضربه زدن به انقلاب اسلامی قدم بر می دارند.

۱۳۹۶/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...