نسخه چاپی

اختصاصی نما:

اكران‌های نوروزی

عکس خبري -اکران‌هاي نوروزي

نوروز برای اهل سینما و مخاطبانش علاوه بر همه مفاهیمی كه دارد مساوی با یك واژه مهم هم هست. این واژه اكران نوروزی است.

سیدحسین قائمی- نوروز برای اهل سینما و مخاطبانش علاوه بر همه مفاهیمی که دارد مساوی با یک واژه مهم هم هست. این واژه اکران نوروزی است. عموما هم بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر رقابت تنگاتنگی بین اکران نوروزی به عنوان یکی از طلایی‌ترین زمان های اکران سینما، بین آثار سینمایی که در جشنواره بودند یا نبودند ایجاد می‌شود و داغ‌ترین حواشی و خبرها را به دنبال خواهد داشت. امسال نیز طبق روال سال‌های پیش این رقابت وجود داشت و تاکنون فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «خوب بد جلف»، «یک روز بخصوص»، «سه بیگانه»، «آباجان»و «گشت ۲»گوی رقابت را از بقیه آثار ربودند و در نوبت اول اکران نوروز قرار گرفتند که به جز فیلم پیمان قاسمخانی تا چند روز آینده مابقیآن‌ها برای مخاطبان روی پرده سینماها خواهد رفت.


ماجرای نیمروز
 «ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و در اکران عمومی با استقبال روبه‌رو شد. این اثر توانست در جشنواره فیلم فجر 5 جایزه بخش نگاه ملی، مردمی، طراحی لباس، طراحی صحنه و بهترین فیلم دریافت کند.این فیلمیک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰و موضوعات مربوط به منافقین می‌پردازد. تهیه کننده این اثر سیدمحمود رضوی و نویسندگی آن به عهدۀ کامبوزیا پرتوی بوده است.محمود کلاری هم به عنوان مدیر فیلمبرداری در این اثر مشغولیت داشته است.


 یک روز بخصوص

داستان این فیلم درباره پسری به نام حامد است که باید برای عمل قلب خواهرش دست به انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار می‌دهد. اسعدیان این فیلم را بعد از چهار سال دوری از سینما جلو دوربین برده است و هم اکنون آماده نمایش است و پروانه نمایش اثر صادر شده است و اولین نمایش آن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود که توانست در بخش جلوه های ویژه میدانیجایزه بگیرد.در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی، شیرینیزدان‌بخش با معرفی افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، بازیگر خردسال:ایلیا نصرالهی حضور دارند.


 خوب بد جلف

داستان این فیلم بعد از شهرت پژمان جمشیدی روایت می‌شود. جایی که تهیه‌کننده‌ای با بازی ویشکا آسایش قصد دارد کارگردانییک فیلم پلیسی را به مانی حقیقی بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم استفاده کند. همین موضوع باعث می شود این دو نفر درگیر اتفاقاتی غیر منتظره، خارج از فیلم و سینما شوند.بازیگران:پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیر مهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم خانی و پیمان قاسم‌خانی.


سه بیگانه

فیلم سینمایی «سه بیگانه» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی که مضمونی کمدی دارد و بخش‌هایی از فیلم هم در ارمنستان جلو دوربین رفته است.این فیلم داستان سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با نقشه‌ای دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه‌ی ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌های آنان را برهم می‌ریزد.امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی و حمید لولایی بازیگران اصلی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» هستند.


 آبا جان

هاتف علیمردانی در جدیدترین اثر بلند سینمایی خود پس از«هفت ماهگی» سراغ ساخت «آباجان» رفت فیلمی که ظاهرا گویای خاطرات او از یک برهه زمانی در دهه شصت و زمان جنگ تحمیلی است.علیمردانی در ساخت فیلم های خود بازیگر محوری را مد نظر قرار می دهد و آثارش روی بازیگران مطرح مانور می دهد البته که در بیان قصه ای تمیز و پرحرف نیز غافل نمی شود.گفتنی است؛ «آبا جان» به تهیه کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی است که بازیگرانی چون فاطمه معتمد آریا، سعیدآقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، محمدرضا غفاری و ماهان نصیری از بازیگران آن هستند.قصه «آبا جان» که لوکیشن‌های آن در تهران و زنجان است در دهه شصت می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال ها را روایت می‌کند.


 گشت 2

«گشت 2» فیلمی پرمخاطره و پرحاشیه تا به حال از سعید سهیلی، اثری که با صراحت مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در قالب قصه‌ای طنز گنجانده و به مخاطب عرضه می‌کند.این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و با استقبال مناسبی مواجه نشد.داستان «گشت 2» ادامه قصه قسمت اول آن است که همسو با اتفاقاتی که در جامعه رخ داده حرف خود را می زنداین حرف ها تا جایی صراحت داشت که باعث شد پای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به میان آید.حمید فرخ نژاد به جز بازی در این فیلم،تهیه کنندگی مشترکی با سعید سهیلی دارد و این دنیای سینما هم تجربه کرده است.در خلاصه داستان «گشت ارشاد 2» که توسط سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد تهیه می شود آمده است: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره...

۱۳۹۶/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...