نسخه چاپی

كی روش: برای برد عجله نداریم

نشست خبری سرمربیان تیم های فوتبال ایران و قطر قبل از مسابقه فردا در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 با صحبت از برتری ایران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار ایران با قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی افزود: برای قطر آرزوی موفقیت می‌کنم اما ما به قطر آمدیم که امتیاز کامل را بگیریم و در جام جهانی حضور پیدا کنیم.


وی ادامه داد: بارها گفتم تیم قطر، بازیکنان، سرمربی و فضای فکری آنها را می شناسیم و در این بازی دو قسمت متفاوت پیش روی ما خواهد بود. قسمت نخست بازی با قطر است و قسمت دوم موضوع صعود به جام جهانی است. در بازی فردا فشاری روی ما نیست و عجله ای برای برد نداریم اما قطر عجله دارد و باید در این بازی برنده باشد و به همین علت برای بردن تلاش خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: قطر از سوم مارس در اردو بوده که این موضوع یک امتیاز مثبت برای آنها است. امیدوار هستم و این را می دانم که بهترین تیم فردا برنده خواهد بود چون هر دو تیم برد می خواهند و اینکه بازی باز باشد یا نه، فردا مشخص می شود.

کی روش درباره اتفاقات مسابقه دور رفت افزود: اتفاقاتی که در بازی رفت پیش آمد، اکنون جزئی از تاریخ است و با گزارش ناظر و داور بازی و جرایم فیفا هر دو تیم لطمه خوردند و البته درس هایی را یاد گرفتند. در بازی فردا با روحیه جوانمردانه وارد زمین خواهیم شد و هر دو تیم با احترام کامل نسبت به رقیب پا به میدان خواهند گذاشت. در هر دو تیم بازیکنان خوبی حضور دارند و می دانیم قطر بازیکنانی مانند خوخی، تاباتا، هیدوس و سباستین را در اختیار دارد و در تیم ما هم بازیکنانی مانند جهانبخش، قوچان نژاد و آزمون حضور دارند. هر دو تیم تلاش می کنند تا بازی جوانمردانه ای را به نمایش بگذارند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری مبنی بر اینکه، آیا برد احتمالی قطر کار ایران را برای صعود سخت خواهد کرد، گفت: مسلما فردا بازی سختی خواهیم داشت و هر دو تیم دنبال پیروزی هستند، اما انتظار داریم اگر درباره برد احتمالی صحبت می کنید از برد ایران بگویید. ما یک هدف داریم که در 90 دقیقه بهترین باشیم و هر وقت اینطور بوده است به پیروزی رسیدیم و از برد مطمئن بودیم.

کی روش افزود: کسب پیروزی سرنوشت هر دو تیم را تغییر می دهد اما امیدوارم درباره برد ایران صحبت کنید. در تیم ملی ایران همیشه یک هدف داریم و سعی می کنیم در جریان بازی بهترین تیم زمین باشیم. هر زمانی که بتوانیم این کار را انجام بدهیم، برد ما ضمانت می شود. البته فردا دو تیم خوب ایران و قطر بازی دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: جزییات بسیار مهمی در فوتبال است که سرنوشت بازی را رقم می زند. در فوتبال تیمی که بیشتر گل بزند، برنده است. فوتبال بازی ساده ای است و اگر بخواهید برنده باشید، باید بهتر دفاع کنید و در حمله هم بهتر باشید. فوتبال گاهی بازی عجیب و غریبی است زیرا همیشه تیم بهتر پیروز نمی شود اما اگر تمرکز خود را روی بهترین بودن بگذارید، می توانید برنده زمین را ترک کنید.

وی افزود: صحبت کردن درباره فوتبال آسیا کار سخت و پیچیده ای است و اکنون زمان مناسبی درباره حرف زدن درباره تفاوت فوتبال آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی نیست. در تیم های آسیایی و آفریقایی راهکارهای عمیق فوتبال اروپا دیده نمی شود و سال های زیادی طول خواهد کشید تا سیستم رقابتی مانند اروپایی ها در این کشورها ایجاد شود.

کی روش درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران افزود: ایران به عنوان مقتدرترین تیم آسیا در سال های گذشته شناخته شده است اما هنوز در جام جهانی یک چیزی کم داریم. علت اصلی آن این است که تجربه بازیکنان در سطح رقابتی بالا کم است. بازیکنان مطرح در اروپا و آمریکای جنوبی هر هفته یک فینال جهانی بازی می کنند اما در آسیا تیم ها هر سه ماه یک بازی سنگین مانند استقلال و پرسپولیس دارند و بعد از آن بازیکنان شرایط کم فشاری دارند.

وی ادامه داد: در قطر هم بازی مانند السد و الریان وجود دارد اما پس از آن از فشار بازی ها کم می شود. در جام جهانی دیدیم که بازیکنان ایران در دو بازی ابتدایی شرایط خوبی داشتند و در سطح بالایی بازی کردند اما مقابل بوسنی این سطح حفظ نشد چون همه چیز به سطح رقابتی بازیکنان باز می گردد.

وی گفت: اکنون فقط در روزهای فیفا اردو داریم زیرا در ایران چند مطلب تغییر کرد. نزدیک به 50 درصد از بازیکنان ما در اروپا حضور دارند و ترجیح دادیم تا بازیکنان به جای تهران مستقیما به قطر بیایند تا طراوت ذهنی و فیزیکی بازیکنان حفظ شود.

وی در خصوص اظهارات سرمربی تیم ملی قطر افزود: فوساتی درباره حرف های من که تصور می کرد در رسانه ها انجام دادم، واکنش نشان داد. در درجه نخست او نباید چنین صحبتی انجام دهد زیرا بازی مهمی در راه جام جهانی داریم و هر دو تیم باید نگاهی جوانمردانه به این بازی داشته باشند. حرف هایی که فوساتی باید می زد، در خصوص حقایقی بود که من در مورد قطر گفته بودم. در گذشته به قطر تبریک گفتم زیرا توانسته بودند جام جهانی را به آسیا بازگردانند و این موضوع را نتیجه دستاوردهای مردم و رهبران قطر دانستم. در گذشته این موضوع را به مردم قطر تبریک گفتم و اکنون دوباره این اتفاق را تبریک می گویم.

کی روش گفت: وقتی یک مربی فوتبال مانند من با 36 سال تجربه می بیند که در قطر تعداد زیادی از مربیان بین المللی با جوانان در رده های پایه کار و برای پیشرفت فوتبال تلاش می کنند، تنها یک جمله بر زبان می آورد و آن تشکر از آنها است. امیدوارم فوساتی حرف های من را بشنود و در نشست خبری فردا تحسین و تبریکاتم را درباره فوتبال قطر و زحماتی که در عرصه بین المللی کشیدند را تکرار کند. برای فوساتی و قطر در راه صعود به جام جهانی آرزوی موفقیت می کنم زیرا مردم این کشور استحقاق فراتر از این ها را دارند ولی نه با نتیجه گرفتن فوتبال ایران، زیرا ایران فراتر است.

همچنین "خورخه فوساتی" سرمربی تیم ملی فوتبال قطر در نشست خبری پیش از مسابقه فوتبال ایران و قطر افزود: اکنون تمرکزمان روی جام جهانی 2018 است و نه 2022. باید به این جام جهانی برسیم، چون می‌دانیم اگر به جام جهانی روسیه برویم چه تجربه خوبی برای جام جهانی بعدی نصیب‌مان خواهد شد.

وی افزود: به عملکرد بازیکنانم در بازی با ایران اطمینان کامل دارم چون در بهترین شرایط آمادگی قرار داریم. امیدوارم هواداران در بازی فردا از تیم ملی قطر حمایت کنند و با یک ورزشگاه پر از هیچان و مملو از جمعیت روبرو شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر افزود: بازی های زیادی از ایران و قطر دیده ام. تا امروز تیمی نتوانسته است به ایران گل بزند. این موضوع اتفاقی نیست. آنها در دفاع فوق العاده عمل می کنند. این در حالی است که تیم ایران در حمله هم راه های زیادی برای گلزنی دارد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: درباره صحبت‌های کارلوس کی‌روش که به علت حضور بازیکنان با ملیت دیگر در تیم ملی قطر از فدراسیون فوتبال این کشور انتقاد کرده است، می‌خواهم شفاف صحبت کنم. این حرف‌ها درست نیست و او باید بهتر از این عمل می‌کرد.

فوساتی ادامه داد: کی‌روش پرتغالی است و همین اتفاق در تیم ملی پرتغال هم رخ داده است و بازیکنان با ملیت‌های دیگر در تیم ملی این کشور حضور دارند، اما یک بار هم نشنیده‌ام کی‌روش در این باره صحبتی کند. ما با کسی جنگ نداریم. اینجا زمین فوتبال است و می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم.

تیم‌های ملی فوتبال قطر و ایران در هفته نخست از دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه ساعت 20:30 فردا (3 فروردین) در ورزشگاه السد قطر مقابل هم قرار می‌گیرند.

۱۳۹۶/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...