نسخه چاپی

مساجد انگلیس به دنبال حمله تروریستی در لندن در حالت هشدار

روزهای آینده برای مسلمانان انگلیس روزهای دشواری خواهد بود زیرا اغلب پس از هر حمله تروریستی، موجی از نفرت و اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان ایجاد می شود.

به دنبال حمله مرگبار تروریستی روز چهارشنبه گذشته در لندن، به مسئولان بیش از 1500 مسجد در انگلیس هشدار داده شد تا در برابر حملات راست گرایان افراطی، اقدامات حفاظتی را افزایش دهند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روزنامه مترو روز پنجشنبه به نقل از محمد شفیق، مدیرعامل بنیاد رمضان در انگلیس نوشت: به دنبال حمله روز چهارشنبه گذشته در لندن، در نامه هایی خطاب به مسئولان مساجد هشدار داده شد تا با همکاری پلیس محلی، اقدامات حفاظتی را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: معمولا به دنبال این گونه اقدامات تروریستی، مسلمانان و مساجد مورد حمله حملات نفرت آمیز گروه های راست افراطی و نژادپرست قرار می گیرند اما نباید اجازه دهد تروریسم، میان مردم اختلاف ایجاد کند.

محمد شفیقق به خبرنگار روزنامه مترو گفت: روزهای آینده برای مسلمانان انگلیس روزهای دشواری خواهد بود زیرا اغلب پس از هر حمله تروریستی، موجی از نفرت و اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان ایجاد می شود.

شماری از مدیران و مسئولان نهادهای اسلامی انگلیس، روز پنجشنبه در میدان پارلمان لندن حضور یافتند و با خانواده قربانیان حادثه تروریستی روز چهارشنبه در لندن که 5 کشته و دستکم 40 زخمی برجای گذاشت، ابراز همدردی کردند.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه در سخنانی در نشست مجلس عوام بیان داشت که عامل حمله تروریستی در 'وستمینستر' در لندن، متولد انگلیس و متاثر از افکار افراط گرایانه است.

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به نام عامل حمله تروریستی روز گذشته در مجاور پارلمان این کشور ، گفت که هویت این فرد برای دستگاه امنیت داخلی ( ام آی 6) شناخته شده بود.

'ترزا می' گفت: هنوز بر این باور هستیم که وی به تنهایی این حمله را صورت داده و متاثر از افکار افراط گرایانه بوده است.

وی افزود: سطح تهدید موجود بسیار بالاست و امکان تکرار این حمله وجود دارد. عامل این حمله در انگلیس به دنیا آمده و پلیس و دستگاههای اطلاعاتی او را می شناسند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته در لندن که منجر به کشته شدن دستکم پنج نفر و زخمی شدن 40 نفر شد، برعهده گرفته است.

۱۳۹۶/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...