نسخه چاپی

حسین گروسی در گفتگو با نما:

دولت سال 96 باید بخش مسكن را تكان دهد

عکس خبري -دولت سال 96 بايد  بخش مسکن را تکان دهد

نماینده ادوار گفت: امروز برای ساخت یك واحد ساختمانی سازنده باید هزینه هایی را تحت عناوینی همچون مالیات به شهرداری و پایان كار و بیمه و دارایی بپردازد كه همه این موارد بر قیمت تمام شده ساختمان اثر منفی می گذارد.

حسین گروسی، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نما، در واکنش به وجود رکود در بازار مسکن، گفت: بحث مسکن در حقیقت از صنایع مادر است که بطور مستقیم و غیر مستقیم می تواند بر 800 واحد تولیدی اعم از صنعت مبلمان، پارچه، در و پنجره، کاشی، فولاد و سرامیک و...اثرمستقیم بگذارد.
وی در ادامه افزود: اگر صنعت ساختمان در کشور رونق پیدا کند بر رانندگان خودرو نیز اثر خواهد گذاشت چرا که برای حمل وانتقال وسایل و مصالح ساختمانی نیازمند به سیستم حمل و نقل دارد.
گروسی صنعت ساختمان را صنعت استراتژیک برای کشور برشمرد و اذعان داشت: هر زمانی که این صنعت با رکود مواجه شود بر تمام صنایع کشور اثر می گذارد.
نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: هر دولتی که در آینده بر روی کار خواهد آمد اگر به دنبال فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی است می بایست به رونق صنعت ساختمان توجه کند وگرنه خواهیم دید که بسیاری از واحدهای تولید همچون امروز تعطیل و یا در حالت نمیه تعطیل بسر می برند.
گروسی با بیان این مطلب که در همه دنیا دولت ها در جهت پیشرفت و خروج از رکود صنعت ساختمان هشتاد درصد از هزینه ساخت و خرید مسکن را بصورت تسهیلات و وام از بانک ها به متقاضیان پرداخت می کنند، گفت: متاسفانه در کشور ما دولت تنها جزئی از هزینه ساخت یا خرید مسکن را بصورت وام در اختیار سازندگان و خریدار قرار می دهند.
وی درادامه تصریح کرد: در کشور بر عکس همه کشورهای دیگر اگر قیمت مسکن دویست میلیون یا بیشتر باشد تنها 20 درصد ساخت و یا خرید را وام می دهند.
گروسی گران شدن هزینه های پروانه ساختمانی را از دیگر علائم رکود مسکن در کشور بر شمرد و اذعان کرد: امروز برای گرفتن پروانه ساختمان افراد، باید بالای صد میلیون هزینه کنند که این امر بر تولید و ساخت و ساز اثر می گذارد.
وی در ادامه به قیمت تمام شده احداث ساختمان اشاره کرد و اذعان داشت: امروز برای ساخت یک واحد ساختمانی سازنده باید هزینه هایی را تحت عناوینی همچون مالیات به شهرداری و پایان کار و بیمه و دارایی بپردازد که همه این موارد بر قیمت تمام شده ساختمان اثر منفی می گذارد.
نماینده ادوار گفت: امروز رونق صنعت ساختمان به حمایت همه جانبه دولت نیازمند است و شهرداری ها برای کسب درآمد کارکنان خود نباید بی رویه هزینه های ساخت و احداث ساختمان را بالا ببرند.
گروسی در خاتمه صنعت ساختمان و خودرو را لوکوموتیو صنایع برشمرد و گفت: اگر این دو صنعت فعال باشند باعث خواهد شد تا صنایع دیگر نیز به تبع این دو صنعت فعال شوند.

۱۳۹۶/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...