نسخه چاپی

كاهش اندك قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد كاهش به ۱۲۸۰ دلار و یك سنت رسید.

به گزارش نما به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران همچنان به انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه چشم دوخته اند که به دلیل نزدیک بودن آرا نمی توان نتیجه آن را پیش بینی کرد، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای کم ریسک همچنان بالاست و این مسئله موجب شده تا قیمت طلا بالا باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1280 دلار و یک سنت رسید و در مسیر اولین کاهش هفتگی در طی 6 هفته گذشته قرار گرفت.

قیمت طلای آمریکا نیز 0.2 درصد افت داشت و به 1281 دلار و 40 سنت رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی در این باره گفت: «من انتظار دارم سرمایه گذاران همچنان در حاشیه بازار حضور داشته باشند... آنها در آستانه انتخابات فرانسه، احتمالا به جای مشارکت فعالانه در خرید و فروش ها، وضعیت بازار را رصد خواهند کرد، به ویژه از این جهت که وضعیت بازار مبهم است.»

«در کوتاه مدت، اگر تنش های ژئوپلتیک افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به 1300 دلار یا بالاتر برسد.»

نظرسنجی موسسه سویپوف که اوایل این هفته منتشر شد نشان می دهد که روند پرشتاب امانوئل ماکرون و مارین لوپن نامزدهای پیشتاز انتخابات فرانسه، در روزهای پایانی تبلیغات، اندکی کاهش یافته و فرانسوا فیون محافظه کار و ژان لوک ملنچون چپگرا همچنان در حال رقابت برای راه یابی به دور دوم هستند.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «با فرض اینکه آخر این هفته بدون نتیجه غیرمنتظره ای در انتخابات فرانسه سپری شود، این احتمال وجود دارد که در روز دوشنبه تا حدی شاهد اصلاح قیمت طلا باشیم.»

افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز می تواند تقاضا برای خرید طلا را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...