نسخه چاپی

رضایی كوچی در گفتگو با نما:

قفل اشتغال با كلید دولت یازدهم باز نشد/دولت در مورد معیشت مردم، اشتغال و بیكاری عملكرد قابل دفاعی ندارد

عکس خبري -قفل اشتغال با کليد دولت يازدهم باز نشد/دولت در مورد معيشت مردم، اشتغال و بيکاري عملکرد قابل دفاعي ندارد

رئیس كمیسیون عمران مجلس گفت: دولتمردان و مسئولین اقتصادی كشورمان هنوز نتوانسته‎اند برای جوانان كشورمان كه جز سرمایه نیروی انسانی بشمار می روند فضای كسب و كار مناسبی را فراهم كند.

محمد رضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در خانه ملت و رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نما، در واکنش به رکود بیکاری در کشور، و عدم توانایی دولت در رفع این دغدغه رهبری، گفت: آن چیزی که امروز برای مردم و کشور بویژه مقام معظم رهبری بصورت دغدغه درآمده است بحث تولید و بیکاری جوانان و تحصیل کردگان کشور است.
وی درادامه با تأکید بر این مطلب که فعالیت مسئولان کشورمان در بحث رفع بیکاری بسیار ضعیف بوده است، افزود: دولتمردان و مسئولین اقتصادی کشورمان هنوز نتوانسته‎اند برای جوانان کشورمان که جز سرمایه نیروی انسانی بشمار می روند فضای کسب و کار مناسبی را فراهم کند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای برون رفت از بحران عدم فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و بیکاری جوانان باید زمینه های اشتغال برای جوانان و تحصیل کردگان بیشتر از گذشته فراهم شود.
رضایی کوچی به تعطیل بودن واحدهای تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: اگر سود و تسهیلات بانکی ارزانی دراختیار مردم قرار گرفته می شد قطعا بسیاری از پولهای بلوکه شده در بانک ها در واحدهای صنعت و تولید به گردش در می آمد.
نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: امروز دولت واحدهای تولیدی و صنعتی را به حال خود رها کرده است و تنها حرف بهبود یافتن وضعیت واحدهای تولیدی بر زبان جاری می کند در حالی که در عمل اقدام مثبتی از دولت در این زمینه شاهد نبوده و نیستیم .
رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: اگر همانگونه که دولت بیان می کند برای حل مهمترین معضلات کشور که بیکاری و به حرکت در آمدن چرخ های واحدهای تولیدی و صنعتی است و در این زمینه اقداماتی را انجام داده است باید بگویم که هنوز وقت گذاشتن های دولت در جهت بهبود بخشیدن وضعیت تولید و رفع بیکاری مثمر ثمر نبوده است.
وی با تأکید بر این مطلب که نزدیک به پانصد هزار میلیارد پروژه عمرانی در کشور وجود دارد، گفت: با 40 یا 50 هزار میلیارد تومان ارواق مشارکت و اسناد و مدارک نمی توان پروژه ها را راه اندازی کرد.
وی در خاتمه افزود: تا زمانی که بخش خصوصی وارد ساخت و احداث پروژه های صنعتی و تولیدی نشود قطعا نخواهیم توانست پروژه های صنعتی را راه اندازی کنیم و بخش خصوص هم تا زمانی که از سوی دولت حمایت هایی را شاهد نباشد و حمایت های دولتی را لمس نکند در ساخت پروژه های صنعتی و تولیدی در کنار دولت قرار نخواهد گرفت.

۱۳۹۶/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...