نسخه چاپی

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با نما مطرح كرد:

۳۵۰ مهمان از ۶۶ كشور در جشنواره جهانی فیلم فجر /تحریم های ترامپ كارساز نشد

عکس خبري -??? مهمان از ?? کشور در جشنواره جهاني فيلم فجر /تحريم هاي ترامپ کارساز نشد

دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در جشنواره امسال ۳۵۰ مهمان از ۶۶ كشور حضور دارند، كه برخی از آن ها با وجود تهدیدات امریكایی ها تصمیم به سفر به ایران وحضور در جشنواره گرفتند.

رضا میر کریمی دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار نما گفت: در جشنواره امسال ۳۵۰ مهمان از ۶۶ کشور حضور دارند، که برخی از آن ها با وجود تهدیدات امریکایی ها تصمیم به سفر به ایران وحضور در جشنواره گرفتند.
همچنین ۳۰ مهمان از کشورهای عربی داریم که از کشورهای اردن، امارات، تونس و الجزایر ،عراق ،لبنان ا زجمله آنان هستندکه این موضوع می‌تواند مورد توجه سیاستمداران قرار بگیرد که بدانند از طریق هنر و به خصوص سینما می‌توانند درهایی را باز کنند،که این نشان دهنده این است که هنر و فرهنگ می‌تواند قدرت نمایی بزرگی در عرصه دیپلماسی داشته باشد.
این کارگردان سینما افزود: کشورمان ایران با ۳۵ فیلم و فرانسه با ۱۷ فیلم بیشترین میزان مشارکت در جشنواره امسال دارند.
کشورهای اسپانیا، روسیه، آلمان، ژاپن، کره و ترکیه با ۶ فیلم در رتبه بعدی قرار دارند و آمریکا،‌ چین، لتونی و لهستان هم با ۴ فیلم در جشنواره سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر حضور دارند.
میرکریمی درباره بخش‌های مختلف جشنواره گفت: جشنواره امسال در3 بخش اصلی بخش‌های اصلی سینمای سعادت یا همان مسابقه بین‌الملل ،جلوه‌گاه شرق که مختص سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی ونیز جام جهان‌نما برگزار می شود.
میرکریمی درباره بخش های جنبی این دوره از جشنواره اظهار داشت: بخش‌های جنبی شامل نمایش فیلم‌های کلاسیک ،مستند زیر ذره‌بین ،نمایش‌های ویژه مرور بر آثار و بزرگداشت‌ها برگزار می شود.
بخش دارالفنون هم که اردوی استعدادیابی است با حضور فیلم‌سازان جوان ایران، منطقه و جهان،برگزار می شود.نشست‌های دانشگاهی ،سمینارها و کارگاه‌های آموزشی هم شامل بخش رویدادهای جشنواره جهانی فیلم فجر است.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به فیلم های ترسناک این دوره افزود: امسال ۱۱ فیلم در ژانر وحشت داریم که ساعت23هر شب اکران می‌شود و برای افراد زیر ۱۶ سال هم ممنوع است.البته اینکه عنوان می شود ممنوع است فقط به خاطر جذب برای تماشاگر نیست بلکه واقعا امکان حضور افراد زیر 16 سال وجود ندارد.
وی در خصوص بخش زیتون های زخمی گفت:این بخش یکی از بخش های غیررقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر محسوب می شود که به آثاری اختصاص دارد که به موضوع جنگ سوریه و مبارزه با داعش می پردازدکه جشنواره جهانی فجر قصد دارد تا با نمایش منتخبی از آثار فیلمسازان ایرانی و عراقی به این بحران منطقه ای و جهانی بپردازد تا آنچه که این روزها در منطقه روی می دهد از نگاه فیلمسازان غربی مخفی نماندو با معرفی این آثار به خریداران خارجی بازار فیلم و دیگر مهمانان نسبت به توزیع بین المللی آنها نیز اقدام کنند. اکران این فیلم ها برای نخستین بار می باشد که در این جشنواره در معرض نمایش عمومی قرار گرفته است.
میرکریمی درخصوص کم کردن هزینه های این دوره از جشنواره گفت: ما با کم کردن هزینه های پذیرایی مهمان ها، بخش دارالفنون را راه انداختیم تا کمکی باشد به فیلمسازان جوان و مستعد در کشور، که ۵۰ نفر از جوانان زیر ۲۷ سال ایرانی و جوانانی از ۲۸ کشور دنیا در این بخش حضور دارند. این افرادنیز می توانند در این فرصت ایجاد شده از تجربیات بزرگان سینمای ایران و جهان بهره ببرند.
میرکریمی درباره فیلم های ارائه شده ازسوی کشورهای شرق آسیا گفت: در جشنواره امسال مرور سینمای کره را داریم که از لحاظ مضامین بسیار پیشرفته هستند. همچنین فیلم‌هایی را هم از کشورهای حوزه بالتیک که طی دو سال اخیراز پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده اند را در جشنواره نمایش می دهیم.
میر کریمی درباره شعار این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر گفت:امسال بزرگداشت عباس کیارستمی را در دل جشنواره گنجانده ایم و از یکی از فیلم های ایشان الهام گرفته ایم وجشنواره را با شعار خانه دوست کجاست مزین کرده ایم و به همه مهمانان می گوییم که به خانه دوست سفر کنید.
وی در رابطه با بخش بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجرگفت: بازار فیلم هم با هدف خرید و فروش آثار و نیز تبادلی فرهنگی میان تولیدات مشترک کشورها راه اندازی شده است که بیستمین دوره بازار فیلم ایران از اول تا ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۹ در پردیس چارسو برقرار است.
گفتنی که سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی چارسو،سینما فلسطین و سینما فرهنگ برپا است.

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...