نسخه چاپی

عربستان مدعی دستگیری «زرقاوی یمن» شد

نیروهای ائتلاف عربی به سركردگی عربستان سعودی مدعی شد كه با انجام عملیاتی در استان حضرموت یمن، شماری از سركرده‌های القاعده از جمله «زرقاوی یمن» را دستگیر كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فرماندهی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در جنگ یمن، اعلام کرد که شماری از سرکرده‌های القاعده را طی یک عملیات مشترک با ارتش یمن در «المکلا»، دستگیر کرده است.

به نوشته «سی ان ان»، فرماندهی ائتلاف عربی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بالگردهای ائتلاف طی یک عملیات پشتیبانی هوایی نیروهای مبارزه با تروریسم در ارتش یمن، مواضع القاعده را در شهر «المکلا» هدف قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، طی این عملیات، شماری از سرکرده‌های القاعده در «وادی عدم» واقع در «حضرموت» که دارای تابعیت‌های مختلفی بودند، دستگیر شدند که مهمترین آنها، «سعید عوض بارحمة» ملقب به زرقاوی یمن است که در منطقه «الطویلة» در شهر مکلا به دام افتاد.

بر اساس این گزارش در این عملیات، میزان زیادی از تجهیزات و تسلیحات تروریست‌ها در مناطق مختلف حضرموت به غنیمت گرفته شد.

واس در ادامه نوشت که این دومین عملیات عربستان در حضرموت است که به دستگیری سرکرده مهمی از القاعده منجر شده است. دفعه پیش، «ابوعلی الصیعری» مرد شماره 2 القاعده در یمن دستگیر شده بود.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی، عربستان در حالی مدعی جنگ با القاعده است که خود یکی از حامیان این گروه تروریستی در یمن است و گزارش‌های در دست است که ثابت می‌کند، القاعده و ریاض در یک جبهه در یمن می‌جنگند.

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...