نسخه چاپی

جریمه 3 تا 5 برابری لطمه زنندگان به محیط زیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های كشور متخلفان از قانون را بر حسب تشخیص مرجع قضایی به سه تا پنج برابر خسارات وارده جریمه كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور متخلفان از قانون را بر حسب تشخیص مرجع قضایی به سه تا پنج برابر خسارات وارده جریمه کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با تصویب ماده ۴ مصوب کردند: اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب پس از اقامه دعوی توسط سازمان حفاظت محیط زیست، حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارت وارده و در صورت تکرار علاوه بر جبران خسارت به پرداخت جریمه به میزان ۶ تا ۸ برابر خسارت وارده محکوم می‌شوند.

از ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه ۱۲۵ نماینده با این ماده موافقت کردند.

بر اساس تبصره یک این ماده که نیاز به رأی دو سومی نمایندگان مجلس داشت درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه‌ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می‌شود، به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز و معادل ۱۰۰ درصد آن با پیش‌بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می‌گیرد.

از ۲۰۲ نماینده حاضردر جلسه ۱۳۵ نماینده با این تبصره موافقت کردند.

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...