نسخه چاپی

تأكید ظریف بر گفت‌وگوی تمدن‌ها در راستای جهان علیه خشونت و افراطی‌گری

وزیر خارجه ایران كه در نخستین اجلاس 10 تمدن كهن جهان در یونان حضور دارد، بر گفت‌وگوی تمدن‌ها در راستای جهان علیه خشونت و افراطی‌گری تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نخستین «اجلاس 10 تمدن کهن جهان» در آتن پایتخت یونان حضور دارد، در صفحه توئیتر خود با اشاره به حضورش در این نشست به عنوان نماینده ایران بر گفت‌وگوی تمدن‌ها در راستای جهان علیه خشونت و افراطی‌گری (WAVE) تأکید کرد.

گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آذر ماه 1392 قطعنامه پیشنهادی از سوی ایران در مورد «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» World Against Violence and Extremism را با اجماع به تصویب رساند. پیشنهاد این اقدام از سوی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل در مهرماه 1392 مطرح شده بود. 190 کشور عضو سازمان ملل متحد به این قطعنامه رأی مثبت دادند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در «اجلاس 10 تمدن کهن جهان» و دیدار با مقامات یونان صبح امروز (یکشنبه) وارد آتن شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته با اعلام این خبر گفت: وزیر امور خارجه به منظور شرکت در این اجلاس سفری دو روزه به یونان خواهد داشت.

قاسمی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس مذکور، با نخست‌وزیر و وزیر خارجه یونان و همچنین تعدادی از همتایان خود در این اجلاس، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نخستین اجلاس 10 تمدن کهن جهان از امروز (یکشنبه) در آتن و به مدت دو روز برگزار خواهد شد و وزرای خارجه کشورهای ایران، چین، هند، ایتالیا و مصر از جمله مقامات دعوت شده به این اجلاس هستند.

در این نشست دو روزه وزرای خارجه و مقامات 10 تمدن کهن جهان شامل چین، یونان، مصر، بولیوی، هند، عراق، ایران، ایتالیا، مکزیک و پرو حضور دارند.

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...