نسخه چاپی

احتمال مشاركت قطر در مذاكرات آستانه

وزیر خارجه قزاقستان درباره مشاركت برخی كشورهای عربی در مذاكرات آستانه با امیر قطر گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از روسیاالیوم، خیرت عبدالرحمن‌اف وزیر خارجه قزاقستان امروز یکشنبه با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در دوحه دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع سوریه، مذاکرات آستانه و امکان توسعه فهرست شرکت کنندگان در این مذاکرات از طریق مشارکت کشورهای عربی از جمله قطر گفتگو کردند.

وزیر خارجه قزاقستان چند روز قبل گفته بود که گسترش افزایش شمار کشورهایی که در نشست آستانه مشارکت می‌کنند برای ما مهم است و قزاقستان باکشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه بر روی این مسئله کار می‌کند.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

هر چند آتش‌بس فراگیر در سوریه نیز از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده است، اما گروه‌های تروریستی از آن زمان تاکنون بارها آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...