نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

مناظرات روشی عاقلانه برای ارائه اطلاعات واقعی به مردم / مردم باید كسی را انتخاب كنند كه شجاعت نه گفتن به دشمنان داشته باشد

عکس خبري -مناظرات روشي عاقلانه براي ارائه اطلاعات واقعي به مردم /  مردم بايد کسي را انتخاب کنند که شجاعت نه گفتن به دشمنان داشته باشد

مجتبی ذوالنور عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: : مردم قطعا كسی را انتخاب می‌كنند كه نسبت به منافع ملی و شناخت دشمنان حساسیت خاصی داشته باشد و به خاطر جناح بازی منافع آن‌ها را زیر پا نگذارد.

ادوار مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری نشان داده که مناظرات تلویزیونی نقش ویژه‌ای در تصمیم‌گیری مردم دارند این در حالی است که هفته گذشته کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری خبر از عدم پخش زنده مناظره ها داده بود که با واکنش‌های مختلفی از سوی مردم و نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان روبرو شد.
پس از این واکنش‌ها بنا شد کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با برگزاری جلسه مجدد پخش زنده مناظرات را بررسی کند که پس از این جلسه سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که با توجه به مطالبه افکار عمومی و کاندیداها با در نظر گرفتن شرایط ویژه ای با پخش زنده مناظرات موافقت شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در خانه ملت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگارنما با اشاره به اهمیت پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی گفت: خاصیت پخش مناظره‌های زنده در این است که نمی‌توان مطالبی را از آن حذف کرد چرا که وقتی قرار نیست چیزی از مباحث ارائه شده از سوی کاندیداها حذف و یا سانسور شود بهتر است که مناظرات به صورت زنده پخش شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ممیزی در مناظرات کار ساده‌ای نیست، افزود: مناظره‌های زنده در مقایسه با مناظره‌های ضبط شده جذابیت بالایی دارند و شخصیت واقعی کاندیداها را نشان می‌دهند اما اگر مناظرات ضبط شده می‌بود باعث بهم خوردن بحث اصلی و ایجاد اختلاف می‌شد چرا که هریک از کاندیداها نظر و سلیقه متفاوتی دارند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور ادامه داد: پخش مناظرات زنده روش عاقلانه‌ای است تا تمام مباحث به صورت شفاف و روشن بیان شود و افکار عمومی خودشان با شنیدن مطالب مختلف از سوی کاندیداها به تشخیص رسیده و تصمیم‌گیری کنند اما مردم در انتخاب کاندیدای اصلح صرفا به مناظرات اکتفا نمی‌کنند بلکه از راه‌های دیگری نیز کمک می‌گیرند.
وی گفت: مردم قطعا کسی را انتخاب می‌کنند که نسبت به منافع ملی و شناخت دشمنان حساسیت خاصی داشته باشد و به خاطر جناح بازی منافع آن‌ها را زیر پا نگذارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه نباید صرفا به مناظرات اکتفا کرد، تصریح کرد: مناظرات زنده یکی از راه‌های ارائه اطلاعات بی‌واسطه به مردم و از کانال‌هایی است که مردم مستقیما با کاندیداها آشنا می‌شوند و اطلاعات، برنامه‌ها و ایده‌های آن‌ها را دریافت می‌کنند.
نماینده مردم قم اظهار داشت: کاندیداهایی که می‌خواهند زمام امور کشور را پیش بگیرند و در مسیر توجه به منافع مردم حرکت کنند باید متقی و خدا باور باشند چرا که رعایت اخلاق و عدم تخریب نکردن رقیب در مناظرات انتخاباتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: این درست نیست که شخصی بخواهد در سطح مناظرات، طرف مقابل را زیر سوال ببرد و بعدا بخواهد در اشل بزرگ‌تری یعنی کل جامعه منافع مردم را تأمین کند، وقتی کسی نسبت به معیارهای تقوا، شأن و منفعت رقیب خود را رعایت نکرده و قادر به کنترل خود نیست چگونه می‌تواند منافع ملت و حقوق آن‌ها را رعایت کند.
ذوالنور با اشاره به این‌که همه کاندیداها باید پایبند به قانون باشند، تصریح کرد:‌ کاندیداهای ریاست جمهوری به منظور آشنایی با حیطه قوه مجریه و حقوق دستگاه‌ها و مردم باید به کرات قانون اساسی را مطالعه کرده باشند و بر اساس آن‌ها وعده دهند و برنامه تنظیم کنند.
وی تصریح کرد: ‌اگر کسی از قانون اساسی و قوانین اجرایی کشور شناخت درستی نداشته باشد، نمی‌تواند برای مملکت کار کند چراکه با جهل نمی‌شود برای نجات کشور کاری انجام داد وکسی که قانون را زیر پا بگذارد مانند کسی است که با خر غصبی به زیارت خانه خدا برود.
نماینده مردم قم ادامه داد: کسی که با رای مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد باید به طور کل منافع شخصی خود را فراموش کند و بپذیرد که با ایثار و فداکاری باید خود را فدای جامعه و مردم کند چرا که امروز امروز وضعیت کشور ما وضعیتی عادی نیست که رئیس جمهور بخواهد همانند یک کارمند کار کند بلکه باید روحیه و مدیریت جهادی داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور ادامه داد: فشار مسئولیت ریاست جمهوری بسیار بالاست و استرس بالایی دارد و کسی که نگاهش به منافع مادی و شخصی است نباید پا به این عرصه بگذارد لذا مردم باید در انتخاب خود توانایی و قدرت افراد را مورد بررسی قرار دهند و کسی را انتخاب کنند که شجاعت نه گفتن به دشمنان را داشته باشد.
وی با بیان اینکه منافع مردم و دشمنان در تطابق نیست بلکه در تضاد است، افزود: مردم باید کسی را انتخاب کنند که خطوط فاصل با دشمن را بشناسند و نباید به حرف‌هایی که رسانه‌های بیگانه درباره انتخابات ما می‌زنند محل بگذارند و دامن بزنند.
نماینده مردم قم بر ضرورت شفاف سازی تاکید کرد و گفت: کاندیداها باید با مردم شفاف حرف بزنند، کسانی که کلی گویی کرده و شعارهای عوام فریبانه می‌دهند، نمی‌توانند به نفع مردم حرکت کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور با اشاره به رسالت سنگینی که در انتخاب رئیس جمهور بر دوش مردم گذاشته شده است، خاطر نشان کرد: مردم باید ابعاد شخصیتی، رفتار، لحن و نوع موضع‌گیری، برنامه‌ها و سیاست‌های کاندیداها را با دقت وحساسیت بررسی کنند چرا که یک رأی ما می‌تواند در تعالی کشور تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد پس باید در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشیم.

۱۳۹۶/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...