نسخه چاپی

كشف 500 میلیون دلار قطر در فرودگاه بغداد!

روزنامه انگلیسی "آی" از كشف 500 میلیون دلار قطر در فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، پاتریک کاکبرن در مقاله خود در روزنامه "آی" وابسته به انتشارات ایندیپندت با عنوان "پیدا شدن 500 میلیون دلار آمریکا که به عنوان فدیه پرداخت شده است"، نوشت: نیروهای امنیتی عراق در فرودگاه بغداد مبلغ هنگفت 500 میلیون دلار نقد را پیدا کردند که در 23 چمدان قرار داده شده بود.
وی افزود: قرار بود این مبلغ به عنوان فدیه ای باشد که مسئولان قطری در مقابل آزادی 24 قطری - که اکثر آنها از خاندان حاکم قطر هستند- و تعدادی سعودی پرداخت کنند. این افراد 18 ماه پیش در جریان شکار در جنوب عراق ربوده شده بودند.
این نویسنده اشاره کرد: ایندیپندنت از نامه بسیار محرمانه ارسالی حیدر العبادی نخست وزیر عراق مطلع شده است که داستان فدیه 500 میلیون دلاری را فاش می کند.
وی افزود: العبادی در این سند می گوید که قطر از دولت عراق خواسته است که یک فروند هواپیما در 15 آوریل جاری برای انتقال قطری های آزاد شده در فرودگاه بغداد به زمین بنشیند. وی افزود: مسئولان فرودگاه از وجود 23 چمدان سنگین حاوی پولها - بدون موافقت یا آگاهی قبلی عراق- شوکه شدند.
این نویسنده تصریح کرد: مسئولان در فرودگاه بعد از قرار گرفتن این کیسه ها در دستگاه "ایکس ری" از وجود پول ها آگاه شدند.
وی در پایان گفت: سفیر قطر در عراق و فرستاده ویژه تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در هواپیما بودند اما خواهان مصونیت دیپلماتیک این چمدانها نشده بودند.
کاکبرن در پایان پیش بینی کرد که به نظر می رسد آنها این درخواست را نکرده اند زیرا فکر می کردند که ربایندگان و یا خبرچین های آنها افرادی را دارند که در این فرودگاه برای آنها کار می کنند و آنها به وضعیت این پول ها رسیدگی خواهند کرد.

۱۳۹۶/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...