نسخه چاپی

فیلیپین یك ناو جنگی را 100 دلار خرید

كره جنوبی موافقت كرد یك فروند ناو جنگی ضد زیردریایی پوهانگ را طی سال جاری به ازای دریافت 100 دلار به فیلیپین منتقل كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، وزارت دفاع فیلیپین روز جمعه اعلام کرد این ناو برای افزایش توانایی این کشور به منظور گشت زنی در مرزهای گسترده دریایی اش با قیمت 100 دلار تحویل خواهد شد.
آمریکا از متحدان طولانی مدت کره جنوبی و فیلیپین بوده و این کشور بزرگترین منبع سخت افزارهای نظامی فیلیپین به شمار می رفت.
به نوشته روز جمعه تارنمای 'فیل استار'، مانیل 2 فروند هواپیمای جنگنده 'اف.آ 50' نیز پیش از این از کره جنوبی دریافت کرده است و 2 فروند دیگر ماه آینده تحویل می گیرد. فیلیپین 12 فروند هواپیما به ارزش 18 میلیارد پزو (حدود 360 میلیون دلار) از سئول خریداری کرده است.
دولت فیلیپین حدود 2 سال پیش قرارداد خرید 12 فروند هواپیمای جنگی آموزشی FA-50 را با کره جنوبی امضا کرد. دو فروند جنگنده آذر ماه سال 1394 تحویل مانیل شد و کره جنوبی متعهد شد پس از یک سال و نیم از امضای قرارداد، 2 فروند دیگر از این جنگنده ها را تحویل مانیل دهد.
طبق قرارداد، کره جنوبی باید تا پایان سال جاری میلادی همه جنگنده های خریداری شده را تحویل فیلیپین دهد.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع فیلیپین اعلام کرد که مانیل امیدوار است کشتی جنگی خریداری شده به قیمت 100 دلار را امسال از کره جنوبی تحویل گیرد.
وی با اشاره به اینکه این ناو در قالب کمک مالی به فیلیپین منتقل می شود، گفت که مانیل 100 دلار پرداخت خواهد کرد، اما ناوچه باید نوسازی شود.
وی گفت که هیچ ایده ای در مورد میزان هزینه تعمیر و نوسازی این ناوچه جنگی ندارد.
'آندولونگ' گفت این کشتی ممکن است قدیمی باشد، اما به یقین توانایی فیلیپین را برای گشت زنی در آبها و انجام اقدامات ضد تروریستی افزایش می دهد.
کره جنوبی تاکنون سخت افزارهای نظامی زیادی به فیلیپین اهدا کرده است و آن را نشانه قدردانی برای نقش مانیل در جنگ 1950 تا 1953 می داند.
جنگ کره، جنگی میان جمهوری جنوبی با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا و کره شمالی با پشتیبانی چین و کمک نظامی شوروی بود که سال 1950 با ورود نیروهای تحت فرمان حکومت 'کیم ایل سونگ' به بخش جنوبی آغاز شد و سال 1953 با پیمان آتش ‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید.

۱۳۹۶/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...