نسخه چاپی

پرواز بزرگترین هواپیمای آبی- خاكی جهان در چین

بزرگترین هواپیمای آبی - خاكی جهان با نام «AG600» روز یكشنبه توسط متخصصان هوانوردی چین با موفقیت در این كشور به پرواز درآمد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این هواپیما که برای اولین بار در مرداد ماه سال گذشته رونمایی شده بود، به عنوان بزرگترین هواپیمای دوزیست جهان امروز در شهر «جو های» در استان گوانگ دونگ پرواز کرد و توانست اولین مسیر حرکت خود بر روی باند فرودگاه را با موفقیت پشت سر بگذارد.

هواپیمای آبی خاکی «AG600» چین که در مقایسه با هواپیماهای تولید شده مشابه خود در جهان از امکانات بیشتری برخوردار است، قابلیت حمل 53.5 تن بار را در مسیری در حدود 4500 کیلومتر دارد و می تواند 12 تن آب را در 20 ثانیه جمع‌آوری کند.

خبرگزاری شین هوا چین به نقل از متخصصان این کشور اعلام کرد که هواپیمای مزبور علاوه بر امکان فرود بر خشکی، قسمت زیرین آن به شکل قایق ساخته شده که بر روی آب هم می تواند حرکت کند و همین ویژگی سبب شده که این هواپیما از کارایی بسیار بالایی در عملیات‌های امداد و نجات دریایی و کنترل آتش سوزی در جنگل‌ها برخوردار باشد.

هواپیمای «AG600» که تقریبا به اندازه بوئینگ 737 می باشد توسط شرکت صنعت حمل‌ونقل هوایی چین ساخته شده است.

به گفته سازندگان این هواپیما، «AG600» تازه‌ترین دستاورد در صنعت هوانوردی چین محسوب می شود و تاییدیه تولید و توسعه آن در سال 2009 توسط دولت جمهوری خلق چین صادر شده است.

۱۳۹۶/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...