نسخه چاپی

رییس فدراسیون ژیمناستیك در گفت و گو با نما:

آرزویم سلامتی رهبر عزیز است

عکس خبري -آرزويم سلامتي رهبر عزيز است

آرزویم سلامتی رهبر عزیز و گرانقدر كشور و سربلندی جمهوری اسلامی ایران است. آرزویم در ژیمناستیك هم این است كه ملی پوشان در رقابتهای كشورهای اسلامی حتما روی سكو بروند و در رقابتهای قهرمانی آسیا مدال برنز عبداله جامعی به مدالی خوشرنگ تر تبدیل شود.امیدوارم همه خانواده ژیمناستیك را در كنار هم ببینم و شاهد موفقیت این رشته زیبا و پایه باشیم.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- فدراسیون ژیمناستیک در این چند وقت اخیر با فراز و نشیب های فراوانی دست و پنجه نرم کرد. اما در حال حاضر سید محمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: هدف گذاری اصلی فدراسیون ژیمناستیک اخذ مدالهای خوشرنگ در مسابقات جاکارتاست که با یک برنامه ریزی مناسب و تیم منسجم قابل دستیابی است و پس از آن باید برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ حتما نماینده داشته باشیم. گفتگوی کوتاه ما را با وی بخوانید.
 
 قرار است در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کنید، تمرینات تیم ملی به چه شکلی دنبال می شود؟

هدف گذاری اصلی فدراسیون ژیمناستیک اخذ مدالهای خوشرنگ در مسابقات جاکارتاست که با یک برنامه ریزی مناسب و تیم منسجم قابل دستیابی است و پس از آن باید برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ حتما نماینده داشته باشیم. از همین حالا هم باید استارت این کار زده شود. تیم ملی جوانان و بزرگسالان ما در اردوها حضور دارند و بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد. خوشبختانه بچه‌های ما در اردوها برنامه‌های خوبی را اجرا کردند، خناری‌نژاد، کیخواه و جامعی اجراهای خوبی را در اردو داشتند.

آیا با تغییراتی که در ترکیب نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی داده‌اید فکر می‌کنید ملی‌پوشان شانس کسب نتایج خوبی را خواهند داشت؟
به هر حال تغییرات با نظر کادرفنی رخ داده است چون مسابقات، مسابقات جامعی در باکو تک وسیله است و طبق مقررات مسئولان برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی مسابقات کیخواه و خناری‌نژاد تیمی است. دو نفر اول امتیاز کسب می‌کنند و اگر نفر سوم امتیاز بیشتری را هم کسب کند می‌تواند در مسابقات جابه‌جا شود. در واقع ما یک تیم سه نفره را به باکو اعزام می‌کنیم و این تدابیر کادرفنی بود که بچه‌های اعزامی در هر 6 وسیله بتوانند مسابقه دهند تا در بخش تیمی احیاناً بتوانیم جایگاه خوبی را داشته باشیم.


گویا کیومرث هاشمی در صحبت‌های خود مدعی شده که ژیمناستیک جزو رشته‌هایی است که در کشورهای اسلامی انتظار مدال از این رشته را ندارد آیا فکر می‌کنید با صحبت‌های او فشار از روی دوش ملی‌پوشان برداشته شده است یا خیر؟

با صحبت‌هایی که با کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک داشتیم نظر او این چنین بود که اگر ژیمناستیک بتواند در بازی‌های کشورهای اسلامی نتیجه‌ای را رقم بزند قطعاً نگاه‌ها به این رشته تغییر خواهد کرد. همان طور که شمشیربازی در المپیک برزیل جایگاه چهارم را کسب کرد و نگاه‌ها در مورد این رشته تغییر کرد. به هر حال کشورهایی مثل ترکیه، ازبکستان و آذربایجان در این رشته صاحب سبک هستند. او مدعی بود که کسب نتیجه دور از دسترس نیست. به هر حال کار سختی را پیش‌رو داریم اما امیدواریم که ما هم در این مسابقات فینالیست داشته باشیم.


ژیمناستیک ایران بیش از ۵۰ سال است که حتی به المپیک راه پیدا نکرده است. به نظر شما کسب سهمیه المپیک دور از دسترس است؟

من معتقدم که ژیمناستیک ایران می تواند به سهمیه المپیک دست پیدا کند و حتی به مدال هم برسد اما این موضوع به تلاش و کار مضاعف نیازمند است.باید امکانات مختلفی از جمله آکادمی ژیمناستیک راه اندازی شود.قطعا حضور ژیمناستیک ایران در المپیک غیر قابل تصور نیست. ژیمناستیک چه چیزی از دوومیدانی کمتر دارد که در آن رشته با ۱۰ سهمیه در المپیک شرکت می کنند و در این رشته حتی یک سهمیه هم نداریم؟ باید سمت و سوی حرکت ژیمناستیک به سمت موفقیت برویم. به قول دکتر سلطانی فر که گفته اند دیگر وقت آن رسیده که در رشته های پرمدال و پایه به مدال برسیم حالا زمان درخشش ژیمناستیک است.به نظرم این مهم با تلاش مضاعف، به روز کردن اطلاعات، استفاده از دانش مدرسان بین المللی و همت بالا مقدور خواهد بود.بچه های ما از قهرمانان جهان چیزی کم ندارند.


 آرزوی شما در سال ۱۳۹۶ چیست؟

آرزویم سلامتی رهبر عزیز و گرانقدر کشور و سربلندی جمهوری اسلامی ایران است. آرزویم در ژیمناستیک هم این است که ملی پوشان در رقابتهای کشورهای اسلامی حتما روی سکو بروند و در رقابتهای قهرمانی آسیا مدال برنز عبداله جامعی به مدالی خوشرنگ تر تبدیل شود.امیدوارم همه خانواده ژیمناستیک را در کنار هم ببینم و شاهد موفقیت این رشته زیبا و پایه باشیم.


 مسوولان ورزشگاه ها در شهرستان ها با ورزشکاران همکاری می کنند؟

هر چند برخی استان‌ها سالن‌های مناسب و تمام‌وقت در اختیار رشته ژیمناستیک قرار دادند اما در برخی استان‌ها همچنان اختصاص نیمه‌وقت سالن مشاهده می‌شود که انتظار داریم مسئولان به این نیاز ورزشکاران توجه نشان دهند.

۱۳۹۶/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...