نسخه چاپی

فرهاد بشیری در گفتگو با نما:

دولت با مردم صادق نیست / غربی ها با خلع سلاح كردن ما در اقتصاد به فرنگمان یورش می برند

عکس خبري -دولت  با مردم صادق نيست / غربي ها با خلع سلاح کردن ما در اقتصاد به فرنگمان يورش مي برند

آنها برای تسخیر ملت از ابزار فرهنگ استفاده می كنند و این یكی از تاك تیكهای آنان است . غربی ها با خلع سلاح كردن ما در اقتصاد به فرنگمان یورش می برند.

فرهاد بشیری نماینده مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در واکنش به اجرای سند 2030 گفت: اراده نظام در این بودتا نشستها 5+1به سر انجام برسد.اما ما نباید منافع ملی مان را در عرصه های مختلف اقتصادی و به خصوص فرهنگی از دست بدهیم. آنها برای تسخیر ملت از ابزار فرهنگ استفاده می کنند و این یکی از تاک تیکهای آنان است . غربی ها با خلع سلاح کردن ما در اقتصاد به فرنگمان یورش می برند. باید مسئولین دولت بیشتر به این موارد دقت می کردند. دشمنان با تهدیدات اقتصادی جوامع را خلع سلاح می کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.برجام يک قرار داد دو سویه است و آنگونه نیست که آنها هر چه بخواهند ما انجام بدهیم ما آنچه که در راستای ارزشها و فرهنگ مان است انجام می دهیم. در اینجا مجلس باید نقش نظارتی ويژه اي داشته باشد تا کشور با خسارت جبران ناپذیری مواجه نشود.
بشیری در ادامه افزود: اجرای این سند یکی از اقداماتی است که دولت در سایه توافقات هسته ای و اقتصادی متحمل شده.متاسفانه توافقات برجام به صورت پنهانی صورت گرفت ومصوبات آن برای مردم شفاف نیست. دولت در کارهایش پنهان کاری می کند و همین باعث انزجار مردم شده و این مورد از مصداقهاي صادق نبودن دولت با مردم است. برای ممانعت از اجرای این سند مسئولین دولت می دانند که امکان نخواهد داشت این سند اجرا شود چرا که خلاف قانون است و وزارتخانه و دیگر نهادهاییی که مبادرت به اجرای آن کنند به مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد.
رئیس کمیسیون آموزشی مجلس نهم در باره نظارت مجلس در این امور گفت: لازم است که مجلس شورای اسلامی در همه زمینه هابه خصوص آموزش و پرورش حساسیت بیشتری داشته باشد و مانع اجرای موارد خلاف قانون شود. مسئولین دولتی در بیان موضوعات بین المللي صادق باشند ما با فرهنگ غنی و تمدن دو هزار ساله نیاز نداریم غربی ها برایمان برنامه آموزشی بدهند.سوابق فرهنگی ما اصلا قابل مقایسه با اروپایی ها نیست.ما باید به داشته های خودمان متکی باشیم و در برابر فرهنگ وارداتی تمکین نکنیم.قطعا ما بایدبا دنیا در تعامل باشیم اما مطابق با داشته های خودمان و نباید آنچه داریم را به تاراج بگذاریم.
مشاورمدیرکل ارزشیابی و عملکرد آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توافقات هسته ای دستاورد نظام جمهوری اسلامی است اظهار داشت: تعلیم و تربیت نقش اساسی در سرنوشت همه جوامع دارد بخصوص جامعه ما که بیشترین جایگاه را برای آموزه های دینی و اسلامی قايل است و اهمیت ویژه ای به پرورش نسل می دهد.ایرانیان و مسلمانان دارای فرهنگ غنی در این حوزه هستند و اما اين فرهنگ تزریقی آموزشی غرب خیلی با فرهنگ و تمدن ما سازگار نیست و مسایلی را مطرح می کند که در چارچوب آموزشی ما نمی گنجد.جا داشت که مسئولین دولت که با مجامع بین المللي توافقاتی انجام دادند بر اساس آنچه در فرهنگ آموزشی کشور داریم توجه می کردند و هر چه غربی ها می خواستند تمکین نمی کردند.مسیولین باید می دانستند که مردم ما این شروط را نمی پذیرند

۱۳۹۶/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...