نسخه چاپی

برانكو ایوانكوویچ در گفت و گو با نما:

محرومیت كمال و تماشاگران برایمان گران تمام می شود!!

عکس خبري -محروميت کمال و تماشاگران برايمان گران تمام مي شود!!

عدم حضور هواداران بدترین محرومیتی است كه می توان برای یك تیم و بازیكنانش در نظر گرفت.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- در حساس ترین مقطع فصل کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس را نقره داغ کرد و بازی پرسپولیس مقابل لخویا بدون تماشاگر در آزادی بر گزار خواهد شد. عدم حضور هواداران بدترین محرومیتی است که می توان برای یک تیم و بازیکنانش در نظر گرفت. مسئولان تصمیم گیرنده در اجرای مقررات در همه جای دنیا خیلی سخت گیر هستند، یک مثالی باید از کرواسی برایتان بزنم، تیم دینامو زاگرب به خاطر همین وسائل حاشیه ای مربوط به هواداران نزدیک به نیم میلیون یورو جریمه پرداخت کرد و یا تیم ملی کرواسی نیز به دلیل یکسری شعارهای ناسیونالیستی هواداران از حضور آنها در دو دیدار خانگی محروم شد.


 از سبک بازی بازیکنان خود در بازی مقابل الوحده رضایت داشتید؟

بازیکنان ایرانی خیلی احساسی، انگیزه ای و با انرژی هستند. مقابل الوحده دیدید یک بازی بسیار بسیار با کیفیت انجام دادند که بازی را با همان احساس شان حفظ کردند و آن روشی که از آنها می خواستیم بازی کردند؛ ترکیبی از پرسینگ و سد کردن مهاجمان حریف و الوحده فقط یک موقعیت گل ایجاد کرد و برخلاف ما که موقعیت هایمان بیشتر بود.


 گویا شما هم مثل بازیکنان درگیر مسایل مالی هستید و هنوز دریافتی نداشته اید؟
 هفته گذشته به‌اتفاق دستیارانم در باشگاه بودم اما پولی از باشگاه دریافت نکردیم و مثل همه بازیکنان از باشگاه طلب داریم.
 
 مالیات شما هم به عهده باشگاه است؟
 طبق توافقی که با باشگاه پرسپولیس داشتم پرداخت مالیاتم به‌عهده باشگاه است و مسئله‌ای که به آن اشاره دارید به باشگاه ارتباط دارد.
 
 یکی از سوالاتی که ذهن هواداران را مشغول کرده، وضعیت قرارداد مهدی طارمی و سروش رفیعی برای فصل بعد است؟

اینها بازیکنان پرسپولیس هستند که بهترین نتایج را در لیگ ایران گرفته اند. در لیگ قهرمانان آسیا هم کیفیت خود را نشان داده اند. بزرگترین تعریف و تمجید شامل حال بازیکنانم می شوند. طبیعی است که خیلی از تیم ها هم دنبال بازیکنان ما باشند چه تیمهای داخلی و خارجی. طارمی تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است و از نظر من، او و سروش بازیکنان بسیار مهمی برای ما هستند اما اگر هر دو پیشنهادی بهتر از پرسپولیس داشته باشند و رفتن به تیم جدید باعث بهتر شدن موقعیت آنها می‌شود نمی‌توانیم مانع شویم. امید عالیشاه و احمد نوراللهی تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس هستند و برای گذراندن خدمت مقدس سربازی تیم را ترک کردند. با آغوش باز از آنها استقبال خواهم کرد.


 به دلیل فاصله زمانی یک روز بازی استقلال و پرسپولیس در آسیا، لخویا شاید نتواند در آزادی تمرین کند؟

تمرین کردن در زمین اصلی مهم است. البته یک خوبی که وجود دارد این است حریف ما با زمین آشنا نیست اما شاید آنها به همین مساله اعتراض کنند یا اینکه بخواهند صبح روز قبل از بازی در ورزشگاه آزادی تمرین کنند که البته شاید کنفدراسیون آسیا این مساله را قبول نکند و باید درنهایت زمینی در اختیار آنها قرار دهیم. از لخویا شناخت خوبی داریم و آنالیزورهای تیم به خوبی این تیم را آنالیز کردند و همه چیز در اختیار مربیان قرار گرفته است.


 هواداران شما هم در بازی با لخویا محروم شدند این موضوع تا چه اندازه می تواند برای شما گران تمام شود؟

از شنیدن این خبر واقعا تاسف خوردم. واقعا خبر اندوهناکی است و بازی کردن در ورزشگاه خالی از تماشاگر صحنه غم‌انگیزی را برای همه رقم خواهد زد. تماشاگران یار دوازدهم ما بوده و هستند و ما نشان دادیم که در آزادی چه کارهایی می توانیم انجام دهیم . اما متاسفانه با چند حرکت ناشایست این جریمه برای ما اعمال شد. عدم حضور هواداران بدترین محرومیتی است که می توان برای یک تیم و بازیکنانش در نظر گرفت. مسئولان تصمیم گیرنده در اجرای مقررات در همه جای دنیا خیلی سخت گیر هستند، یک مثالی باید از کرواسی برایتان بزنم، تیم دینامو زاگرب به خاطر همین وسائل حاشیه ای مربوط به هواداران نزدیک به نیم میلیون یورو جریمه پرداخت کرد و یا تیم ملی کرواسی نیز به دلیل یکسری شعارهای ناسیونالیستی هواداران از حضور آنها در دو دیدار خانگی محروم شد.


پرسپولیس دقیقا برای چه موضوعی محروم شد؟
 نمی دانم پرسپولیس دقیقا به چه دلیل جریمه شده است، فوتبال بدون هوادار اصلا معنا ندارد و این بدترین جریمه ای است که می توان برای یک تیم و بازیکنان در نظر گرفت، فوتبال تنها با هواداران جذاب است و بازی کردن بدون حضور تماشاگر بی فایده است، به هرحال کاری از دست ما برنمی آید و این اتفاق افتاده است.


 با تمام این مشکلات پرسپولیس صعود می کند؟

کار برای ما بسیار سخت شده اسست. محرومیت کمال و تماشاگران ما خیلی برایمان گران تمام می شود اما تمام تلاش خود را می کنیم که از این دوبازی رو سفید بیرون آییم و بتوانیم دل هوادارانمان را شاد کنیم و به عهدی که با آنها بستیم پایبند باشیم.
 
 در تازه ترین رده بندی مربیان لیگ برتری مربیان کروات جایگاه خوبی کسب کردند؟
 تنها مربیان کروات در بین مربیان خارجی ایران موفق بودند و به نتیجه رسیدند و خیلی حرف‌های دیگر می‌شود زد اما یادآوری می‌کنیم قهرمان امارات دالیچ کرواسی بود در کویت هم تیم قهرمان با مربی کروات بود و خاورمیانه دست مربیان کرواسی است نه مربیان برزیلی، آرژانتینی بلکه کرواسی من هم فصل گذشته نزدیک قهرمانی بودم. ما همه باهم رفیق هستیم اما رقبای ورزشی هستیم و هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که رفیق و برادرت را ببری، با کرانچار بزرگ شدیم و او بازیکن بهتری نسبت به من بود و یکی از بهترین بازیکنان یوگسلاوی بود. می‌بینید که مربی خوبی است و در جام حذفی و لیگ هم قهرمان شده است.
 
 به چند درصد از اهدافی که قبل از شروع فصل برنامه ریزی کرده بودید رسیدید؟

پیش از شروع فصل یک اهداف بزرگی پیش رو قرار داده بودیم یکی از آنها قهرمانی در لیگ برتر بوده و تصمیم داشتیم که در جام حذفی هم قهرمان باشیم و همین طور در رقابت های آسیایی بتوانیم از گروهمان صعود کنیم. در واقع به همه اهدافمان رسیدیم به جز اشتباهی که در دیدارهای جام حذفی داشتیم و دور ماندنم از صعود حذفی؛ این فصل واقعا برای ما به یادماندنی خواهد بود.


حرف آخر؟

ما فصلی طولانی را پشت سر گذاشتیم و این فصل همچنان با ماجراجویی ما ادامه خواهد داشت و زمان آن طولانی نیز خواهد شد. این اتفاق و همچنین لیست بزرگسال و امید و محدودیت‌ها هم تاثیر خود را در جذب بازیکنان خواهد داشت. ما برای حضور در مراحل بالاتر باید شرایط مناسب و قدرتمندی را ترتیب دهیم و همه عناصر باشگاه در این مسیر قرار دارند.

۱۳۹۶/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...