نسخه چاپی

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با نما:

روحانی در تبلیغات بدتر از بنی صدر بود

عکس خبري -روحاني در تبليغات بدتر از بني صدر بود

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: در تبلیغات انتخاباتی روحانی بدتر از بنی صدر بود.ستادهای روحانی در تبلیغات به تخریب گسترده رقیب پرداخت مثل اینكه اگر رئیسی رئیس جمهور بشود در پیاده روها دیوار خواهد كشید .چنین خزعبلاتی از زبان یك رئیس جمهور بی سابقه است وتلاش زیادی كردند تا مردم را از جنگ بترسانندكه اگر روحانی رئیس جمهور نشود جنگ می شود.

محمد حسن قدیری ابیانه در واکنش به اقدامات دولت در آستانه انتخابات گفت:دولت اقدامات عدیده ای برای فریب افکار عمومی مرتکب شد نمونه آن افزایش سه برابری مستمری در آستانه انتخابات فقط برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بود که فقط دو ماه تداوم داشت و دیگر قرار نیست اجرا شود.یارانه چهار میلیون از ثروتمندان که قبلا قطع شده بود از 26 ماه قبل دوباره پرداخت کردند تا رضایتشان را جلب کنند در این راستا .استاندار همدان اقدام به توزیع نقدی پول به مردم کرده بود.به طور عمد در تعداد زیادی از روستاها صندوق نفرستادند و در جاهایی که رای رئیسی زیاد بود تعرفه کم فرستادند در حسینه ارشاد شش صندوق رای بود ودر حرم مطهر 5 صندوق گذاشته بودند.بسیاری از افرارد به این دلایل نتوانستند رای بدهند. در جاهایی که رئیسی رای داشت تعرفه ها را مهر نزدند و عمدا شهرت رئیسی را در برگه ننوشتند و نام روحانی را درشت تر نوشتند تا از این طریق بتوانند رای ایشان را باطل کنند.
این سیاستمدار اصولگرا با انتقاد به عدم شفافیت در انتخابات افزود:شمارش نتایج صندوقهای آراء شفا ف نبود.در تبلیغات انتخاباتی روحانی بدتر از بنی صدر بود.ستادهای روحانی در تبلیغات به تخریب گسترده رقیب پرداخت مثل اینکه اگر رئیسی رئیس جمهور بشود در پیاده روها دیوار خواهد کشید .چنین خزعبلاتی از زبان یک رئیس جمهور بی سابقه است وتلاش زیادی کردند تا مردم را از جنگ بترسانندکه اگر روحانی رئیس جمهور نشود جنگ می شود. توضیع گسترده کنسرو مرغ در تعدادی از شهرها مانند گتوندکه تعداد24 کنسرو مرغ برای هر خانواده و 12 کنسرو مرغ برای هر دانش آموز توزیع می کردند.تمام دستگاههای دولتی بلا استثنا وارد عرصه تبلیغات به نفع روحانی شدند .در آستانه انتخابات به همه دهداران 10 میلیون پول دادند.و از آنها خواستندبه روستاییان بگویند و تهدید کنند که میزان اعتباراتی که به روستا اختصاص خواهد یافت بستگی به میزان آراء روحانی دارد و در بسیاری از موارد تهدید به قطع یارانه شدند.
وی در ادامه با تاکید بر استفاده دولت از امکانات دولتی به نفع روحانی بیان کرد:سوءاستفاده های زیادی از موقعیتها حتی فراتر از امکانات غیردولتی شد.مانندروز کارگر که آقای روحانی را دعوت کردند و با هزینه های زیاد کارگران را در حرم امام از سراسر ایران جمع کردند تا به این بهانه فرصت تبلیغاتی فراهم آورند.تمام رسانه های بیگانه و دولت های آنها به نفع روحانی و علیه رئیسی تبلیغ کردند مانند آمریکا ییها ،اسراییلی ها و سعودی ها و حتی گروهک های ضد انقلاب و منافقین بهاییان،وهابی ها و گروهک ریگی همه آنها به تخریب رئیسی پرداختند.روحانی اعدام منافقین عامل بیش از 17 هزار ترور منجر به شهادت و حامیان صدام در اشغال و تجزیه ایران را جنایت نامید و آن را به رئیسی منتسب کرد حال آنکه اعدام آن دسته از منافقین به امر امام (ره)بود و اعدام شدگان مستحق این حکم بودند و خود روحانی در نماز جمعه خواستار اعدام آنها در ملا عام شده بود.
قدیری ابیانه اظهار داشت:او رقبا را به ا فراطی گری متهم کرد در حالیکه خود او از ابتدای انقلاب جزو افراطی ترین افراد بود.به نوعی که همچون منافقین خواستار انحلال ارتش بود که با اعتراض شهید چمران مواجه شدند و امام نیز انحلال ارتش را توطئه دشمن می دانست و با آن مخالفت کرد.روحانی رئیسی را متهم به استفاده از امکانات آستان قدس و توزیع پارچه سبز و نبات کرده بود در حالیکه حتی یک ریال چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم از سوی آستان قدس هزینه انتخابات نشده بود.روحانی می گفت در آخرین مناظره خطاب به رئیسی ،شما ادعا می کنید که حقوق خوانده اید این در حالی است که آقای رئیسی دکترای فقه و مبانی حقوق دارد.در حالیکه مدارک معتبری منتشر شده که بخش های مهمی از رساله دکترای روحانی سرقتی است و به زودی از اعتبار ساقط خواهد شد.حتی در بروشورهای تبلیغات سال 58 روحانی برای ورود به مجلس شورای اسلامی خود را دکترای حقوق معرفی کرده در حالیکه او در آن زمان حداکثر لیسانس بوده و لذا دروغ و تخلف از ابتدا جزو سیاستهای روحانی بوده است.
این منتقد دولت تصریح کرد: مانع حضور نماینده های رئیسی بر سر صندوقها و شمارش آرا شدند. حتی امکان تخلف در تجمیع آراء نیز توسط این دولت وجود دارد.لذا وزارت کشور باید لیست آراء تک تک صندوق ها را روی اینترنت منتشر کند.اما از این کار خود داری می کند شورای نگهبان باید وزارت کشور را موظف به انتشار ریز آراء تک تک صندوقها کند.معاون سیاسی وزارت کشور را به این انتخابات تحمیل و منصوب نمودند تا بتواند روال انتخابات را به این سمت و سو بکشاند. قوه قضاییه باید به جد وارد امر تخلفات انتخاباتی شود و به آن رسیدگی و در صورت اثبات تخلف آنان را مجازات نماید. زیرا تخلف و تقلب در انتخابات اقدامی علیه حق شهروندی است و توطئه و خیانت علیه مرم سالاری و اعتماد مردم محسوب می شود.
وی با این تحلیل که اصولا برگزاری انتخابات توسط وزارت کشور که خود دولتی است شائبه دارد گفت: اگر این تخلفات نبود امکان پیروزی رئیسی در دور اول و یا کشیده شدن انتخابات به دور دوم بیشتر می شد. اصولا برگزاری انتخابات توسط وزارت کشور خود دارای اشکالاتی است که نیاز به اصلاح دارد. زیرا رئیس جمهور برای باقی ماندن در قدرت می تواند از امکانات و ظرفیتهای دولت استفاده کند . بهتر است برگزاری انتخابات به نحو دیگری برگزار شود و به دست ارگانهای غیر ذینفع باشد. به نظر من برگزاری انتخابات توسط قوه قضاییه و با نظارت شورای نگهبان بهتر از وضع موجود است. هر چند باز هم رئیس جمهور منتخب می تواند با اقداماتی نظیر برقراری یارانه برای چهار میلیون ثروتمند و یا ترفندهای شبیه آن در تلاش رای تاثیرگذاری در انتخابات باشد. مثلا همان یارانه ای که به ثروتمندان و اغنیا می دهند معادل ایجاد بیش از صد هزار شغل برای مردم است.

۱۳۹۶/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...