نسخه چاپی

حمید رضا حاجی بابایی در گفتگو با نما:

سند ۲۰۳۰ با مبانی اسلامی مغایرت دارد

عکس خبري -سند ???? با مباني اسلامي مغايرت دارد

عضو شورای مركزی فراكسیون ولایت گفت: سند 2030 كشورها را مقید می كند كه نگاهشان به آموزش و پروروش نگاه غیر دینی باشد و در تلاش است تا آموزش آزاد را جایگزین آموزش دینی در مدارس كند از این رو با مبانی دینی و قرآنی ما مغایرت دارد.

حمید رضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار نما در واکنش به سند 2030 گفت: سند 2030سندی است که توسط یونسکو ارائه می شود این در حالی است که کشور ایران یکی از کشورهای اسلامی جهان بشمار می رود و برای آموزش و پرورش خود سند تحول بنیادی را تدوین و تصویب کرده است و در سند تحول بنیادین نظام و ملاک تربیت انسان را قرآن اسلام و سیره اهل بیت علیه السلام برشمرده ایم و این سند در سال 1390 رونمایی شده و هم اکنون در حال اجرا است.
وی در ادامه افزود: در قانون برنامه ششم سند 2030 و مسائل دیگر مطرح بود که نمایندگان ماده ای را در برنامه ششم مصوب کردند که طبق این ماده آموزش و پرورش را موظف است که سند تحقق بنیادین را اجرا کرده و نمی تواند سند دیگری که غیر از تحقق سند بنیادین آموزش پرورش را در کشور اجرایی کند.
حاجی بابایی گفت: سند 2030 کشورها را مقید می کند که نگاهشان به آموزش و پروروش نگاه غیر دینی باشد و در تلاش است تا آموزش آزاد را جایگزین آموزش دینی در مدارس کند از این رو با مبانی دینی و قرآنی ما مغایرت دارد.

وی سند 2030 را یک سند سکولار که با مبانی دینی همخوانی ندارد و اجرای این سند مخالف برنامه ششم توسعه و سیاست های نظام و قانونی است برشمرد و ادامه داد: از آنجایی که مرجع تصویب قانون یا مجلس شورای اسلامی یا شورای انقلاب فرهنگی است اما متاسفانه سند 2030در هیچ مرجع قانون گذاری در کشور ما تصویب نشده است.
حاجی بابایی تصریح کرد: اجرا کردن سند 2030 در کشور از جریان نفوذ نشأت می گیرد و امروز استکبار جهانی تلاش می کند تا این سند را در ایران اجرایی کند که این گونه تلاش ها و رفتار ها نشان دهنده این است که استکبار امروز مدارس و دانش آموزان ما را نشانه گرفته است.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی باید تمام توان خود را در برخورد با اجرای این سند به کار بگیرد چون سند 2030با قانون مجلس مغایرت دارد و جایگاه قانونی هم برای اجرای آن وجود ندارد و امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مأمور انجام و بررسی این موضوع شده است.
حاجی بابابی در ادامه با بیان این مطلب که دو ریشه و اندیشه برای نظام تعلیم و تربیت و بالاتر از آن در کشور مطرح است، گفت: یک تفکر و اندیشه ای که به مبانی تعلیم تربیت اسلامی فکرمی کند که البته مبانی تفکر اسلامی سند تحول خود استفاده می کنداما تفکر دیگری وجود دارد اعتقادی به این که نظام آموزش و دینی بودن آن ندارد بلکه معتقد است آموزش باید جهانی باشد.
وی در خاتمه اظهار داشت: سند 2030 در تلاش است تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بی اثر کند.

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...