نسخه چاپی

تعیین تكلیف سپرده‌گذاران موسسه فرشتگان

كار تعیین تكلیف سپرده‌گذاران در تعاونی منحله فرشتگان، از روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه و با تصمیم مشترك قوه قضاییه و بانك مركزی آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از مهر: کار تعیین تکلیف سپرده‌گذاران در تعاونی منحله فرشتگان، از روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه و با تصمیم مشترک قوه قضاییه و بانک مرکزی آغاز شد.

تاکنون حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های تعاونی منحله فرشتگان شناسایی‌شده که قابل‌انتقال به موسسه اعتباری کاسپین است. همچنین کار ارزیابی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به اتمام رسیده و بنابراین مجموع دارایی‌های فرشتگان تا امروز بالغ‌بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

از سوی دیگر، با کمک پلیس آگاهی و قوه قضاییه تاکنون ۳۰ فقره ملک شخصی مدیران فرشتگان شناسایی‌شده و کار تقویم و ارزیابی آن‌ها در حال انجام است که آن دارایی‌ها هم به کاسپین منتقل می‌شود. با شناسایی و انتقال دارایی‌های تعاونی منحله فرشتگان به موسسه کاسپین، کار انتقال سپرده سپرده‌گذاران این تعاونی متناسب با دارایی‌ها به موسسه کاسپین انجام می‌شود.

بر همین اساس از روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با تصمیم مشترک قوه قضاییه و بانک مرکزی کار تعیین تکلیف سپرده‌گذاران در تعاونی منحله فرشتگان آغاز شد. از مجموع حدود ۴۵۰ هزار سپرده‌گذار تعاونی منحله فرشتگان حدود ۴۰۰ هزار نفر سپرده زیر ۱۰ میلیون تومان دارند که بنابراین در مرحله نخست برای اینکه سپرده‌گذاران خرد زودتر تعیین تکلیف شوند و همچنین از ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا ۸ خردادماه سپرده این ۴۰۰ هزار نفر از طرف موسسه کاسپین تعیین تکلیف و پرداخت می‌شود.

با این تصمیم حدود ۸۷ درصد تعداد سپرده‌گذاران تعیین تکلیف می‌شوند و در مرحله دوم، سپرده سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال توسط موسسه اعتباری کاسپین تعیین تکلیف خواهد شد و با پایان مرحله دوم، ٩٠ درصد از سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف می‎گردد.

سپرده‌گذاران محترم می‌توانند مبلغ قابل دریافت را نزد موسسه اعتباری کاسپین سپرده‌گذاری کرده و در صورت عدم تمایل، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

بدون شک حسب تصمیمات متخذه مرجع قضایی و بانک مرکزی، اصل سپرده سپرده‌گذاران بدون هیچ‌گونه کسری، محاسبه و در تعیین تکلیف ملاک عمل قرار می‌گیرد.

همچنین حسب نظر مرجع قضایی با توجه به انحلال و توقف فعالیت تعاونی اعتبار غیرمجاز منحله فرشتگان در تاریخ یک شهریور ۱۳۹۴، فعالیتی از سوی تعاونی منحله متصور نبوده تا متعاقب آن شناسایی و محاسبه سود صورت پذیرد بنابراین از این تاریخ به بعد، سودی قابل‌شناسایی، محاسبه و قابل پرداخت به سپرده‌گذاران نخواهد بود. همچنین با نظر مرجع قضایی مقرر شد در مرحله پرداخت مبالغ زیر ۱۰ میلیون تومان، ۹۰ درصد سپرده سپرده‌گذاران، نقداً پرداخت و ۱۰ درصد باقی‌مانده متعاقباً تعیین وضعیت شود.

درواقع پس از اتمام شناسایی و ارزیابی دارایی‌های تعاونی منحله فرشتگان قطعاً از محل مازاد اموال، پرداخت ۱۰ درصد باقی‌مانده سپرده سپرده‌گذاران انجام می‌شود.

بر این اساس بانک مرکزی باقوت و جدیت هرچه‌تمام‌تر و در ادامه مسیر ساماندهی تعاونی‌های غیرمجاز با همکاری هیات‌مدیره موسسه اعتباری کاسپین و حمایت مرجع قضایی و دادستانی تهران، موضوع را پیگیری می‌کند و امید می‌رود تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله هشت‌گانه حداکثر تا مردادماه سال جاری، به‌صورت کامل انجام شود.

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...