نسخه چاپی

ایران انتخابات برگزار می‌كند و ما با عربستان دوستیم!

یك روزنامه آمریكایی در گزارشی با انتشار برخی نظرات مخاطبانش در محكومیت رابطه واشنگتن با ریاض نوشت: ایران انتخابات برگزار كرده است ، بنابراین چرا عربستان سعودی دوست ماست.

به گزارش نما و به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، یکی از این مخاطبان با اشاره به انتخابات روز جمعه در ایران نوشته است:‌ ایرانی‌ها به راحتی حسن روحانی را مجددا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند. سه – چهارم واجدین شرایط در این انتخابات رای دادند، یعنی میزان مشارکت حتی بهتر از انتخابات ما بود. اما ما ایران را دشمن می نامیم، در حالیکه رئیس جمهور دونالد ترامپ به عربستان که تاکنون حتی یک انتخابات ملی نداشته سفر می‌کند. این کشور توسط یک خانواده سلطنتی اداره می‌شود. جایی که در آن اسلام وهابیت که عربستان را محاصره کرده بسیاری از جنبه های زندگی را کنترل می‌کند. عربستان دوست ماست اما ما دور دنیا می رویم و حرف از برابری، آزادی انتخاب، برگزاری انتخابات آزاد و دموکراسی می زنیم. چطور می توانیم در آینه به خود نگاه کنیم و این دو رویی را ببینیم.
یک مخاطب دیگر نیز نوشته است : عربستان یک پادشاهی مطلق است در حالیکه ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌کند. سعودی ها بابل را ممنوع کرده‌اند، در حالیکه مسیحیان و یهودیان در پارلمان ایران دارای کرسی هستند. پول عربستان حادثه ۱۱ سپتامبر را تامین کرد اما هیچ حادثه تروریستی در آمریکا به ایران مرتبط نیست. بیش از نیمی از دانشجویان ایران، زن هستند. در حالیکه زنان در عربستان حتی اجازه رانندگی ندارند. کسی می‌تواند توضیح دهد که چراما علیه ایران با عربستان متحد شده ایم؟
لس آنجلس تایمز همچنین دیدگاه مخاطب دیگری را منتشر کرده که نوشته است: ترامپ در عربستان واقعا خوشحال به نظر می رسید. وی در میان میزبانان پادشاهی اش، هر چند که در خانه کسی برای این چیزها احترامی قائل نیست کاملا راحت بود . برای چی؟ او در ریاض خواستار مبارزه با تروریسم شد اما به عاملان ۱۱ سپتامبر که اهل عربستان سعودی بودند اشاره ای نکرد.
وی به افراط گرایی اعتراض کرد اما القاعده و داعش را که قدرت خود را از وهابیت گرفته اند، نادیده گرفت، ‌تفکری که مورد حمایت خانواده سلطنتی سعودی است. شاید ترامپ از سلطنتی بودن لذت ببرد، اما نباید آن را به خانه بیاورد.

منبع: ایسنا

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...