نسخه چاپی

سعید آذری در گفت و گو بانما:

ثبات در مدیریت هر سیستمی حرف اول را می زند

عکس خبري -ثبات در مديريت هر سيستمي حرف اول را مي زند

ثبات در مدیریت هر سیستمی حرف اول را می زند، فكر می‌كنم به زودی جلسه‌نهایی هیات مدیره باشگاه برگزار شود و در خصوص سرمربی فصل آینده تیم تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد. تقریبا در خصوص برنامه‌های مجتبی حسینی به جمع‌بندی رسیدیم و تا آخر هفته جاری وضعیت سرمربی ما مشخص خواهد شد.

گفتگو: علیرضا حاج میرزابابا- ما همیشه اعتقاد داشته ایم که موفقیت در فوتبال پروسه ای زمان بر است، همیشه باید برنامه ریزی وجود داشته باشد تا بر حسب آن به نتیجه نهایی رسید، البته نتایج نیز در پیشبرد اهداف موثر است اما گاهی اوقات باید صبر کرد و گذاشت تا زمان طبق برنامه ها بگذرد تا بتوان به موفقیت رسید، با اجرای این اصول، روند موفقیت ذوب آهن مثبت بوده است.
 
 تکلیف سرمربی فصل بعد ذوب آهن مشخص شده است؟
 ثبات در مدیریت هر سیستمی حرف اول را می زند، فکر می‌کنم به زودی جلسه‌نهایی هیات مدیره باشگاه برگزار شود و در خصوص سرمربی فصل آینده تیم تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد. تقریبا در خصوص برنامه‌های مجتبی حسینی به جمع‌بندی رسیدیم و تا آخر هفته جاری وضعیت سرمربی ما مشخص خواهد شد.
 
احتمال تمدید قرارداد حسینی وجود دارد؟

در این خصوص چیزی نمی‌دانم وباید اعضای هیات مدیره نظر بدهند تا به جمع‌بندی نهایی برسیم اما آن چیزی که من در مورد وضعیت تیم ذوب آهن می توانم بگویم این است که به هیچ وجه برنامه ای برای جدایی مجتبی حسینی در دستور کار ذوب آهن نیست. او مربی توانمندی است که کیفیتهای خودش را در اولین تجربه سرمربی گری اش در لیگ برتر نشان داده است و ما به کار، تلاش و تعهد او اعتماد داریم.


گویا اختلاف نظری بین رجب زاده و حسینی وجود دارد؟

رجب‌زاده باید روی وظیفه‌ای که به او محول کرده‌ایم، تمرکز کند. او سال‌ها برای ما زحمت کشیده ولی طرف قرارداد او باشگاه ذوب‌آهن است. سرمربی حرف اول و آخر را می‌زند نه‌تنها او بلکه هیچ بازیکنی حق ندارند از دستورات سرمربی سرپیچی کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، حتی اگر یک روز به پایان لیگ مانده باشد، برخورد می‌کنیم.رجب‌زاده حق ندارد با سرمربی اختلاف نظر داشته باشد. او فوتبال بازی می‌کند و پولش را می‌گیرد. هر لحظه کادر فنی تصمیم بگیرد، به زمین می‌رود و هر زمان کادر فنی نخواهد، بیرون می‌نشیند. در قرارداد او نیامده که حتماً 90 دقیقه بازی کند. رجب‌زاده و امثال او که در آستانه 40 سالگی قرارداد دارند، باید بدانند وقتی تیم‌شان هر 3، 4 روز یک بار بازی می‌کند، نمی‌شود به صورت ثابت در ترکیب باشند. یالاخره باید به فکر سلامتی بازیکنان هم بود.


 مدیر برنامه‌های رضا شکاری گفته اگر باشگاه ذوب‌آهن ITC این بازیکن را صادر نکند ، فیفا این کار را خواهد کرد؟

 این آقا مدیر برنامه‌های رضا شکاری نیست. به زودی باشگاه روستوف نامه‌ای را منتشر خواهد کرد که مشخص می‌کند هیچ‌گونه مذاکره‌ای با این آقا نداشته است. در حال حاضر مسئله‌ای که برای ما اهمیت دارد حفظ تمرکز رضا شکاری است چرا که این بازیکن به همراه مهران درخشان‌مهر، نیما طاهری و محمدامین بهرامی نمایندگان ما در تیم جوانان هستند. همانگونه که دیدید پاس گل تیم ملی در دیدار نخست را نیز رضا شکاری داد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. در حال حاضر موفقیت تیم جوانان اولویت ماست. طبق مفاد آئین‌نامه سازمان لیگ قرارداد بازیکن با باشگاه‌ها بدون هماهنگی نباید نشر داده شود که این آقا با این کار به‌دنبال گمراه کردن بوده است و ما به موقع به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد. نمی‌خواهیم با صحبت در خصوص شکاری تمرکز او را به هم بزنیم و تا پایان مسابقات تیم جوانان سکوت خواهیم کرد اما به هیچ عنوان ITC این بازیکن صادر نخواهد شد.


 با توجه به پایان یافتن قرارداد چند بازیکن این باشگاه تلاشی برای حفظ این نفرات انجام شده است؟
 در این خصوص نگران نیستیم. با همه بچه‌ها مذاکرات مقدماتی را انجام دادیم و هماهنگی‌های اولیه انجام شده است و تمام سعی ما در مجموعه ذوب آهن بر این موضوع پایدار است که با حفظ اسکلت و شاکله اصلی تیم بتوانیم تیم را تقویت کنیم.


خودتان در کنار تیم باقی خواهد ماند یا خیر ؟

پیش از بازی الاهلی جلسه ای با مدیران داشتیم که مسائل حل شد و قرار شد در کنار تیم بمانم مگر اینکه مدیران شرکت نخواهند؛ تصمیم گیرنده آنها هستند و من تا وقتی آنها بخواهند در کنار تیم هستم و با افتخار کارم را ادامه می دهم.


 ذوب آهن در این فصل نتوانست انتظارات را برآورده کند، در لیگ و آسیا به جایگاه مناسبی دست پیدا نکردید؟

 باشگاه ذوب آهن هیچ وقت نگاه مقطعی به نتایج ندارد و به نتایج روندگرا نگاه می کند. ما می دانیم که حتما از شکست های اخیر خارج شده و به روزهای خوبمان برمی گردیم. چون همگی همدل و باتفکر بر این اساس تلاش می کنیم و مطمئنا این مسیر را ادامه خواهیم داد. اگر به باشگاه های بزرگ اروپایی هم نگاه کنید، می بینید که تیم هایی مثل لیورپول و دورتموند و... هم در مقطعی به مشکل عدم نتیجه گیری برخوردند. ولی ایستادگی و اصرار بر تلاش باعث می شود شرایط به حالت عادی برگردد.


 اما خوب می دانید که الان تماشاگران بیشتر نتیجه برایشان مهم است؟
 ما همیشه اعتقاد داشته ایم که موفقیت در فوتبال پروسه ای زمان بر است، همیشه باید برنامه ریزی وجود داشته باشد تا بر حسب آن به نتیجه نهایی رسید، البته نتایج نیز در پیشبرد اهداف موثر است اما گاهی اوقات باید صبر کرد و گذاشت تا زمان طبق برنامه ها بگذرد تا بتوان به موفقیت رسید، با اجرای این اصول، روند موفقیت ذوب آهن مثبت بوده است.


 نظرتان درباره قهرمانی پرسپولیسی ها؟

به مجموعه پرسپولیس و بازیکنان این تیم تبریک می گویم و فکر می کنم آنها شایسته ترین تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی بودند و امیدوارم در بازی های باقی مانده جام باشگاه های آسیا نیز موفق باشند.


 با توجه به مشکلات کارخانه ذوب‌آهن، آیا بودجه امسال باشگاه تغییری خواهد کرد؟

مشکلات مالی کارخانه به من ارتباطی ندارد. خوشبختانه تا الان در ورزش مشکلی نداشتیم و بودجه‌هایی که درخواست کردیم همیشه در اختیارمان گذاشتنند. به خصوص احمد صادقی مدیرعامل کارخانه همیشه حمایت تمام قد خود را از باشگاه اعلام کرده است و اعضای هیأت مدیره سال گذشته واقعاً حمایت بی‌نظیری از ما کردند و افتخار می‌کنیم در چنین مجموعه‌ای هستیم.
بالاخره ذوب‌آهن خانه ما است. بعد از ۲۳ سال خدمت در ذوب‌آهن افتخار می‌کنم مدیرعامل این باشگاه هستم. روزی در وزنه‌برداری ذوب‌آهن قهرمان بودم پس از آن مربی شدم و در حال حاضر مدیر عامل باشگاه هستم و به ۲۳ سال خدمتم در باشگاه ذوب‌آهن افتخار می‌کنم و خوشحالم مسئولیتم در این باشگاه را به نحو احسن انجام می‌دهم.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...