نسخه چاپی

اختلاف اعضای گروه 7 بر سر آب و هوا

همزمان با اعلام نارضایتی مركل از مذاكرات اقلیمی گروه ۷، رئیس‌جمهور آمریكا گفت هفته آینده در مورد معاهده اقلیمی پاریس تصمیم‌گیری می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز شنبه از مذاکرات آب و هوایی میان هفت کشور صنعتی، اظهار نارضایتی کرد.

این هفته سران گروه هفت با حضور در شهر «تائورمینا» ایتالیا در مورد موضوعات مختلف از جمله تغییرات اقلیمی گفت‌وگو کردند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که در مسئله تغییرات آب و هوایی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موضعی متفاوت از همه داشته و منزوی شده است.

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی‌اش، تغییرات آب و هوایی را مفهومی ساختگی توصیف کرده و وعده داده بود که قوانینی را که برای مقابله با این تغییرات وضع شده‌اند، لغو کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان پس نشست ایتالیا، به خبرنگاران گفت مذاکرات اقلیمی گروه هفت «بسیار ناراضی‌کننده» بوده است.

همزمان ترامپ در صفحه توییترش نوشت: «هفته آینده تصمیم نهایی‌ام را در مورد معاهده پاریس، می‌گیرم.»

دو سال پیش، نمایندگان ده‌ها کشور جهان با شرکت در نشستی در پاریس، توافقنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن، کشورها متعهد شدند میزان تولید آلایندگی را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی، با بیان اینکه این توافقنامه مانع رشد اقتصادی است، با آن مخالفت کرده و وعده داده بود که از آن خارج شود. با گذشته 4 ماه از ریاست‌جمهوری ترامپ، او هنوز موضع نهایی‌اش در مورد معاهده پاریس را اعلام نکرده است.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...