نسخه چاپی

مقایسه ترامپ با شخصیت منفور بازی تاج و تخت

«جورج آر.آر. مارتین» نویسنده مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» كه به خاطر اقتباس تلویزیونی‌اش با نام «بازی تاج و تخت» هم شناخته می‌شود، «دونالد ترامپ» را با منفورترین شخصیت‌ داستانش مقایسه كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، «هافینگتون پست» نوشت: «جورج آر.آر. مارتین» رمان‌نویس مجموعه مشهور «بازی تاج و تخت» اخیرا در مصاحبه‌ای، «دونالد ترامپ» را شبیه «جفری باراتیون» توصیف کرده است. شاه «جفری»، دیگرآزارترین (سادیست) و منفورترین شخصیت این فانتزی حماسی است.

«مارتین» در مصاحبه با «اسکوایر» گفت: فکر می‌کنم «جفری» الان پادشاه آمریکاست. او درست مثل 13 سالگی‌اش در کتاب، ‌بی‌منطق و ترش‌رو بزرگ شده است.

این نویسنده پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفته بود که «ترامپ» برای «رهبری این ملت نامناسب است.»

«کیت هرینگتون» بازیگر انگلیسی که نقش «جان اسنو» را در سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» ایفا می‌کند، هم درباره رئیس‌جمهور آمریکا گفته است: آقای دونالد ترامپ ـ من او را رئیس‌جمهور خطاب نمی‌کنم ـ او را آقا صدا می‌کنم. فکر می‌کنم این مرد که در بالاترین مقام کشور شما نشسته، یک فریبکار است.

»جورج آر.آر. مارتین» به عنوان نویسنده رمان‌های «ترانه یخ و آتش»، سال 1996 قرارداد نگارش سه‌ جلد از این مجموعه را امضا کرد و حالا که 20 سال از آن زمان گذشته، او همچنان درگیر نگارش هفت‌جلدی پرفروشش است. مجموعه رمان «مارتین» بخش قابل توجهی از شهرت خود را به اقتباس تلویزیونی‌اش که «بازی تاج و تخت» نام دارد،‌ مدیون است.

«دیوید بنیوف» و «دی.بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

این مجموعه در سال 2015 برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از 14 میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

«بازی تاج و تخت» که سال گذشته در 24 بخش نامزد کسب جایزه امی )اسکار تلویزیونی) بود، توانست رکورد 12 جایزه «امی» را برای یک مجموعه تلویزیونی از آن خود کند. جذابیت این مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌ تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است.

فصل پنجم این اثر با متوسط هشت میلیون و 110 هزار نفر مخاطب، رکورد بیشترین مخاطب این سریال را در آمریکا شکست. فصل ششم این مجموعه در ماه ژوئن به پایان رسید و پخش فصل هفتم آن از 16 جولای 2017 آغاز می‌شود. فصل هشتم و نهایی نیز سال 2018 میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...