نسخه چاپی

عراق منشاء گرد و غبار اخیر غرب كشور است

مدیر كمیته‌ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: شكل‌گیری بادهای غربی و توده گرد و غبار داخل خاك عراق از خوزستان تا آذربایجان را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، ضیاء الدین شعاعی درباره گرد و غبار روز چهارشنبه ۳ خردادماه سال‌جاری در غرب کشور افزود: آخر وقت روز سه‌شنبه دوم خردادماه، با شکل‌گیری بادهای غربی، توده گرد و غباری داخل خاک عراق ایجاد شد.

وی اظهار کرد: استمرار جریان باد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۳ خردادماه باعث شد توده گرد و غبار شکل گرفته، سراسر غرب کشور از خوزستان تا آذربایجان را تحت تاثیر قرار دهد.

شعاعی ضمن تاکید بر اینکه توده از نظر گرد و غبار در رده متوسط قرار داشت، تصریح کرد: وسعت تاثیر قابل توجه این توده باعث شد تا علاوه بر استان خوزستان، از ایلام تا آذربایجان نیز تحت تاثیر این توده قرار گیرد و حتی بر اثر استمرار فعالیت این توده، آثار آن در مرکز کشور و تهران نیز ملاحظه شد.

مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: بر اثر فعالیت این توده، شاهد رشد قابل توجه غلظت گرد و غبار غرب کشور در روز سوم خرداد بودیم تا جایی که همزمان با ساعت ۹ صبح؛ شدت گرد و غبار (PM۱۰) در ایلام به ۲۰۲، مهران ۲۳۹ و دهلران به ۱۷۶ رسید، همچنین شدت گرد و غبار ساعت ۱۲ ظهر در مهران با روند افزایشی به دو هزار و ۲۷۶ میکروگرم بر مترمکعب (PM۱۰) رسید.

وی با بیان این که شدت گرد و غبار ۱۵۰ میگرو گرم، سطح اخطار برای تمام اقشار جامعه است، اضافه کرد: در استان خوزستان نیز همزمان با سوم خرداد ماه و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ شدت گرد و غبار با یک روند افزایشی از ۹۰ به ۳۱۲ رسید، همچنین شدت گرد و غبار در سوسنگرد از ۲۱۵ به ۵۴۲ و در خرمشهر از ۲۰۸ به ۲۹۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

شعاعی خاطرنشان کرد: توده های کم تراکمی از روز چهارشنبه سوم خرداد تا امروز شنبه ۶ خرداد به طور متناوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و آخرین گزارش دریافتی از استان ایلام نیز حکایت از آن دارد که در ساعت ۱۱ صبح امروز، شدت گرد و غبار در ایلام به ۱۶۳، ایوان ۲۰۶ و دهلران به ۱۱۷ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که نشان دهنده روند کاهشی شدت گرد و غبار است.

مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: هوا در خرم‌آباد نیز در شرایط سالم قرار دارد.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...