نسخه چاپی

مركل: مذاكرات آب و هوائی رضایت بخش نبود

صدر اعظم آلمان امروز پس از نشست گروه هفت اعلام كرد كه بحث درباره تغییرات آب و هوائی در نشست سران گروه هفت كشور صنعتی دشوار و برای وی رضایت بخش نبوده است.

به گزارش نما ، مهر به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز اعلام کرد که بحث درباره تغییرات اقلیمی در نشست سران گروه هفت کشور صنعتی موسوم به «جی ۷» دشوار و برای وی رضایت بخش نیز نبوده است.

صدر اعظم آلمان امروز پس از نشست گروه هفت در شهر «تائورمینا» (Taormina) ایتالیا در این باره به خبرنگاران گفت: مذاکرات اقلیمی گروه هفت «بسیار ناراضی‌ کننده» بود.

مرکل در ادامه افزود که چشم اندازی که نشان دهد آمریکا به تعهدات خود در مورد معاهده آب و هوائی پاریس پایبند است، وجود ندارد.

در همین رابطه، برخی رسانه ها اعلام کردند که به دلیل امتناع آمریکا از تأئید معاهده آب و هوائی پاریس؛ گره ۷ موفق به اجماع درباره این موضوع نشده اند؛ رویدادی که برخی تحلیل گران از آن به عنوان تقابل ترامپ با اروپا یاد می کنند.

لازم به ذکر است، رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش در توئیت خود در این باره نوشته بود: هفته آینده تصمیم نهائی خود را درباره توافق پاریس اتخاذ خواهم کرد.

گفتنی است، ترامپ این توئیت را امروز یعنی در دومین روز نشست گروه هفت کشور صنعتی موسوم به «جی ۷» در ایتالیا؛ مطرح کرد.

این در حالیست که ۴۵مین رئیس جمهور آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها از توافق آب و هوائی دسامبر گذشته در پاریس پایتخت فرانسه که به امضای نمایندگان نزدیک به ۲۰۰ کشور دنیا رسیده بود انتقاد کرده و آن را موجب کُند کردن روند فعالیت های صنعتی این کشور توصیف کرده بود.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...