نسخه چاپی

ترامپ: ایران را منزوی‌تر كردیم

ترامپ می‌گوید نتیجه دیدار با رهبران كشورهای اسلامی در ریاض، انزوای بیشتر ایران و تأكید بر مجاز نبودن تهران به دستیابی به سلاح هسته‌ای بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین مرحله از اولین سفر خارجی خود، در میان نظامیان ارتش کشورش در پایگاه هوایی «سیگونلا» در ایتالیا سخن گفت.

پیش از ترامپ، «ملانیا» همسر وی در برابر نظامیان و خانواده‌هایشان سخن گفت و از ترامپ به عنوان مردی پرتلاش و رئیس‌جمهوری بی‌همتا تجلیل کرد.

در ادامه برنامه، ترامپ پشت جایگاه سخنران رفت و گزارشی از سفر خود ارائه داد.

وی گفت که ابتدا به ریاض رفته و در آنجا با رهبران بیش از 50 کشور اسلامی دیدار کرده است.

ترامپ از میزبان خود یعنی «ملک سلمان» هم تعریف و تمجید کرد و گفت: «ملک سلمان رهبری عاقل است که تمایل خود برای همکاری با ایالات‌متحده در مبارزه با تروریسم و ایدئولوژی پشت آن، ابراز داشت.»

دونالد ترامپ به دلیل عاقل خواندن پادشاه سعودی هم اشاره کرد و گفت: «توافق تجاری بزرگ و بی‌سابقه‌ای منعقد کردیم که بر اساس آن، برای ساختن تجهیزات مورد نیاز شاه سلمان، صدها هزار شغل در آمریکا ایجاد خواهد شد.»

اشتغال‌زایی برای کارکنان آمریکایی یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بوده است.

در ادامه دونالد ترامپ باز هم به بحث تروریسم و خاورمیانه پرداخت و گفت که ملت‌های خاورمیانه «باید باز مسئولیت مبارزه با این شیطان را بر عهده بگیرند.»

این گفته شباهت و البته معنای بسیار نزدیکی به درخواست ترامپ از اعضای ناتو برای افزایش سهم خود در مخارج این پیمان نظامی دارد.

ترامپ گفت که در نشست ریاض در خصوص ایران هم صحبت شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «در این نشست رژیم ایران را به خاطر اقدامات خصمانه و ثبات‌زدایانه‌اش منزوی‌تر کردیم و تأکید مجدد کردیم که ایران تحت هیچ شرایطی نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.»

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...