نسخه چاپی

كریم انصاری فرد در گفتگو با نما:

اردوهای ۶ ماه یكبار فایده ای ندارد!

عکس خبري -اردوهاي ? ماه يکبار فايده اي ندارد!

تیم ملی به حمایت بیشتر برای موفقیت نیاز دارد و دیگر نباید فقط صعود به جام جهانی و حضور در آن برای ما مهم باشد و به این مساله عادت كنیم. یك دقیقه در فوتبال می‌تواند اتفاقات را كاملا تغییر دهد و باید با آماده‌سازی و برنامه‌ریزی كامل در این رقابت حاضر شویم. شرایط تیم باید بهبود یابد اردوهای ۶ ماه یكبار فایده ای ندارد .

کریم انصاری فرد هم همانند دیگربازیکنان ملی پوش ما بعد از بازی ازبکستان از صعود به جام جهانی روسیه سر از پا نمی شناخت . او می گوید: «صعود به رقابت مهمی مثل جام جهانی روی تمام ارکان یک کشور تاثیرگذار است. وقتی تیم ملی به جام جهانی رفت سودش به همه می‌رسد. از رسانه‌ها تا بازیکنان، فدراسیون و بخش‌های سیاسی و فرهنگی و ... کشور.» مشروح گفتگوی نما را با این مهاجم خوش اخلاق بخوانید.



 نظرت درباره بازی با ازبکستان که حکم صعود ما به جام جهانی روسیه داد چیست؟
 به همه مردم ایران و مخصوصاً هوادارانی که به ورزشگاه آمده و از تیم ملی حمایت کردند بابت پیروزی مقابل ازبکستان تبریک می‌گویم و دست تک تک آنها را می‌بوسم.بازی خوبی بود و عملکرد خوبی را ارئه دادیم. خوشحالم که توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. از مدتها قبل همه و همه تلاش می کردند و خدا رو شکر که توانستیم دل مردم را شاد کنیم و به عنوان دومین تیم در کل دنیا باشیم که جواز صعود به روسیه را گرفتیم. ضمن اینکه توانستیم رکوردهای گوناگونی را خلق کنیم . بعد از صعود به جام جهانی واقعا حس فوق العاده‌ای داشتیم. اما انتظار ما از مسوولان بیش از این است. دوست داشتیم مسوولان رده بالا حداقل به رختکن بیایند و یک خسته نباشید به تیم بگویند. قول و قرارهای زیادی وجود داشت و از بازی دوستانه تا زمین تمرین و امکانات و ... که متاسفانه هیچ کدام از آنها عملی نشده است. صعود به رقابت مهمی مثل جام جهانی روی تمام ارکان یک کشور تاثیرگذار است. وقتی تیم ملی به جام جهانی رفت سودش به همه می‌رسد. از رسانه‌ها تا بازیکنان، فدراسیون و بخش‌های سیاسی و فرهنگی و ... کشور.


 با توجه به اینکه زمان بیشتری نسبت به دیگر تیم های حاضر در جام جهانی داریم چه باید بکنیم؟
 تیم ملی به حمایت بیشتر برای موفقیت نیاز دارد و دیگر نباید فقط صعود به جام جهانی و حضور در آن برای ما مهم باشد و به این مساله عادت کنیم. یک دقیقه در فوتبال می‌تواند اتفاقات را کاملا تغییر دهد و باید با آماده‌سازی و برنامه‌ریزی کامل در این رقابت حاضر شویم. شرایط تیم باید بهبود یابد اردوهای ۶ ماه یکبار فایده ای ندارد و باید اردوهای بیشتری برگزار کنیم، همانطور که می گویید ما دو ماه از دیگر تیم ها بیشتر وقت داریم و می توانیم دراین مدت باقی مانده تا جام جهانی می توانیم به آمادگی بیشتری دست پیدا کنیم. فراموش نکنید که ما الان برای بار دوم پیاپی به جام جهانی رفتیم و تا همین جا هم بسیاری از خواسته های سرمربی را نتوانسته ایم برآورده کنیم . الان دیگر وقت آن رسیده که با خرد جمعی همه با هم دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در روسیه حضور قهرمانانه ای داشته باشیم.


چرا طارمی بعد از گل به سمت تو آمد و شادی گلش را با تو تقسیم کرد؟
 اول از این که همه بچه های تیم ملی به شدت با هم رفیق هستند و جو بسیار خوبی در تیم مل حکمفرماست. اما این حرکت مهدی برمی گردد به قبل از مسابقه که مشخص شد او در ترکیب ثابت مقابل ازبکستان قرار دارد، به او گفتم که امروز حتما گل می زند و زمانی که او گل دوم را برای ما زد به سمت من آمد تا هم به نوعی شادی گلش را بامن تقسیم کند و هم از من تشکر کرده باشد.


 علت حضور 4 نفره شما در نشست خبری و آب پاشی کی روش چه بود؟

اینکه چرا از جمع بازیکنان ما 4 نفر به نشست خبری رفتیم و با بطری روی آقای کی‌روش آب پاشیدیم به خاطر رابطه خوبی بود که با ایشان داریم. اشکان اکنون 4-5 سال است که در تیم ملی است و ما نیز حدود 6 سال است که با ایشان کار می‌کنیم. ایشان در زمان کار خیلی جدی است و حتی با خانواده و پدر و مادر خود هم شوخی ندارد.


از اینکه در ترکیب تیم ملی مقابل ازبکستان نبودی ناراحت نیستی؟
 همه ما سربازان تیم ملی هستیم . من همیشه آماده هستم و به تصمیم سرمربی احترام می‌گذارم، همانطور که ممکن است یک روز در ترکیب ثابت به میدان بروم ممکن است یک روز به صلاحدید کادر فنی به مثابه بازی ازبکستان اصلا به من بازی نرسد . مهم پیروزی و سربلندی ایران عزیز است. من همیشه روی این تمرکز می‌کنم که چه 1 ثانیه و چه 90 دقیقه فرصت داشتم از آن استفاده کنم و مثمرثمر باشم.


 یعنی هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی از بازی نکردن خود ناراحت نمی شوند؟
 نه هیچ وقت هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی از بازی نکردن خود ناراضی و ناراحت نیستند. به جرات می توانم بگویم تیم ملی ایران در حال حاضر 11 بازیکن ثابت و اصلی ندارد و همه بازیکنان توانایی و قابلیت حضور در جمع بازیکنان اصلی را دارند و این بستگی به نظر و برنامه سرمربی دارد که کدام بازیکن در کدام بازی به عنوان بازیکن اصلی وارد میدان می شود.


با توجه به صعود به روسیه دو بازی دیگر ما دیگر اهمیتی برای کی روش ندارد؟
 از زمانی کی روش هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته و با نگرش و نوع تفکری که بر تیم ملی تزریق کرده است،تک تک بازی ها برای ما مهم است و با تمرکز بالا همیشه اینگونه فکر میکنیم هر دیدار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برایمان اهمیت دارد. هر چند که صعودمان قطعی شده اما می توانیم به این دو بازی به چشم بازی تدارکاتی خوبی برای آماده سازی نگاه کنیم. اکنون تمام ذهن ما درگیر دو بازی پایانی است و صد در صد به دنبال شش امتیاز جدال برابر کره جنوبی و سوریه نیز هستیم.


اما برای آماده سازی جام جهانی باید با حریفان بزرگی بازی کنیم؟

مسئولان فدراسیون قول بازی های بزرگی را داده اند و بدون شک در ماه های اخیر باید منتظر برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی با تیم های صاحب نام دنیا باشیم. در واقع اگر به فکر کارهای بزرگ در جام جهانی هستیم باید آماده سازی بزرگی هم داشته باشیم.


حرف آخر؟

ژاپن را پیش از این بهترین تیم در حال پیشرفت آسیا می‌دانستیم اما اکنون ایران سال‌هاست در رده اول این قاره قرار دارد و خوب نتیجه می‌گیرد و بازی خوبی به نمایش می‌گذارد. نباید بگذاریم این مساله به پایان برسد و دوباره زجر بکشیم و انتظار داشته باشیم کسی بیاید که فوتبال دوباره جان بگیرد. باید از تیم ملی حمایت کرد تا بتوانیم در ادامه هم سربلند باشیم.

۱۳۹۶/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...