نسخه چاپی

لاله افتخاری در گفتگو با نما :

منتظر حضور كارآمد زنان در كابینه هستیم نه اقدامات نمادین

عکس خبري -سهم ناچيز زنان در برنامه ششم توسعه/همه ي تلاش غرب گرايانه کابينه ي روحاني و نقض آشکار حقوق زن ايراني

لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: رویكرد دولت در تامین حقوق زنان جامعه با بی توجهی به غنای فرهنگی و قانونی جامعه ایرانی اسلامی به سمت مجامع بین المللی و غربی ناقض حقوق واقعی زن ایرانی مسلمان است

لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما، گفت: رویکرد دولت در تامین حقوق زنان جامعه با بی توجهی به غنای فرهنگی و قانونی جامعه ایرانی اسلامی به سمت مجامع بین المللی و غربی ناقض حقوق واقعی زن ایرانی مسلمان است اکنون در کشور قوانین ارزشمندی در باب تامین حقوق زنان وجود دارد که با اجرای شدن آن نه تنها مطالبات زنان ایرانی تامین می شود بلکه می توانیم در رابطه با نقض صریح حقوق زنان جهان نیز صاحب نظر و صادر کننده فرهنگ خود به دنیا باشیم .
وی با با اشاره به مشکلات و مطالبات فراوان زنان جامعه از دولت گفت : تاکنو ن لایحه گره گشایی برای تامین حقوق زنان شاغل ، خانه دار ، همسران جانبازان و ایثارگران و ... از سوی دولت ارایه نشده است .
وی افزود : در برنامه ششم توسعه نیز در باب حمایت از حقوق زنان که رکن اصلی و ستون مدیریتی خانواده ایرانی است هیچ توجه خاصی به این قشر عظیم جامعه نشده و موارد طرح شده در برنامه نیز در تامین حقوق زنان چشمگیر نبود ه است .
افتخاری با اشاره به ابهامات فراوان موجود در لایحه ارایه شده دولت به مجلس نهم نیز خاطر نشان کرد : از ابهامات این لایحه با تفاسیر متفاوت به نظر می آمد نه تنها مفید فایده نبود بلکه خطراتی نیز با اجرایی شدن آن حقوق زنان را تهدید می کرد .
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ برای تامین حقوق زن ایرانی مسلمان ، نگاه به قوانین بیگانه و اجرایی کردن آن در جامعه همواره ناکارآمد بوده است اذعان داشت : رویکرد دولت و حمایت های گاه و بی گاه مدیران کلان در اجرایی کردن قوانین بین المللی تدوین شده خلاف ارزش های انسانی و اخلاقی و نگاه ابزاری به زن برای مردم بسیار نگران کننده است به گونه ای که که نه می توان مدیران را نا آگاه از تبعات سوء آن تصور کرد و نه می توان عملکرد آگاهانه خلاف حقوق زن ایرانی در جامعه اسلامی را از آنان به عنوان مسولان و مدیران جامعه ای که دین رسمی آن اسلام است پذیرفت .
لاله افتخاری با اشاره به خلاء حمایتی بخش های مرتبط با حقوق زنان دولت نسبت به دفاع از ارزش های زن در جامعه در اقشار و طبقات مختلف از زنان شاغل و خانه دار ، زنان آسیب دیده جامعه ، بی سرپرست و بد سرپرست و ناکافی بودن عملکرد دولت در این زمینه تاکید کرد : نیاز ضروری جامعه زنان توجه جامع تر و کار آمد تر دولت به مشکلات و مطالبات زنان به عنوان رکن اصلی تشکیل وتداوم کانون خانواده است که امید می رود دولت در دور دوم ، کاری جدی در این زمینه انجام دهد.
وی با ا شاره به حمایت تمام قد شخص رییس جمهور از سند 2030 و رویکرد غرب گرایانه وی عنوان داشت : نگاه بالادستی به تفکرات غربی ، وجود افرادی با رویکرد بین المللی و غربی در پست های مدیریتی دولت سبب تنزل باورها و آگاهی های شرعی و تضعیف خود باوری ملی شده است گویی عده ای آب آلوده دیگران را گوارا و آب گوارای خود را اصلا" موجود نمی بینند.
وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ و باور های ملی و ارزشی خودمان در تامین منافع زنان جامعه باید الویت قرار گیرد نه فرهنگ مبتذل غرب تصریح نمود : لازم است زنان متخصص و متعهد جامعه سهم مشخصی در کابینه دولت برای قرار گرفتن در عرصه های مدیریت کلان کشور داشته باشند و با توجه به توان مدیریتی و شایسته سالاری گزینش شده و عملکرد کارامد و موثری داشته باشند نه اینکه صرفا" حضور زنان در کابینه نمادین و با عملکردی منفعل و غرب گرایانه باشد که خطرات فراوانی برای تضعیف نظام خانواده در کشور وتحقق اهداف دشمن خواهد داشت .

۱۳۹۶/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...