نسخه چاپی

زمان بررسی حادثه معدن یورت در كمیسیون صنایع

سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بررسی حادثه معدن یورت از دستور كار كمیسیون خارج نشده است و هفته آینده ادامه روند بررسی آن ادامه خواهد یافت.

به گزارش نما، سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه معدن یورت گلستان اظهارداشت: بررسی این حادثه از دستور کار کمیسیون خارج نشده است.

وی بابیان اینکه براساس آخرین گزارشی که در صحن علنی قرائت شد منتظر هستیم طی یک مرحله دیگر کشف دلایل صورت گیرد، افزود: کشف دلایل و رفع ابهامات بعدی با آواربرداری از نقاطی که آواربرداری از آنها صورت نگرفته، انجام می‌شود و پس از آن مجدد در کمیسیون در دستور خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کشف دلایل در حال انجام و از سوی کمیسیون صنایع در حال بررسی است لذا نمی‌توانیم دلیل و نتیجه مشخصی برای معدن یورت و بروز حادثه آن عنوان کنیم.

باستانی بر همین اساس اضافه کرد: با بررسی دقیق معدن یورت متوجه شدیم قصوراتی صورت گرفته است اما نیازمند دلایل دیگر هستیم تا بتوانیم به صورت دقیق‌تر منشاء بروز حادثه را مورد پیگیری قرار دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مجموع بررسی‌ها نشان داد این حادثه هم به لحاظ نظارتی و فنی دچار مشکل بوده است و از لحاظ نظارتی حجم آلایندگی‌ها بیش از حد بوده و این سبب انفجار بود.

باستانی افزود: همچنین طی بررسی‌ها دریافتیم که نظام مهندسی معدن نیز کار خود را به درستی انجام نداده است از طرفی خود شرکت آنها هم باید استانداردهای اساسی را رعایت می‌کرد که چنین حادثه‌ای رخ ندهد اما باز هم برای نتیجه و جمع‌بندی گزارش این حادثه نیاز به بررسی‌ها و آواربرداری‌های بیشتری هستیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد که بررسی حادثه معدن یورت هنوز از دستور کار کمیسیون خارج نشده است و با تکمیل گزارش و بررسی‌ها قطعاً پیگیری‌های ما ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...