نسخه چاپی

موسوی لارگانی در گفتگو با نما:

رجزخوانی های حكام سعودی بی پاسخ نخواهد ماند/رهبر انقلاب درباره حركت های خصمانه علیه نظام را هشدار داده بود

عکس خبري -رجزخواني هاي حکام سعودي بي پاسخ نخواهد ماند/رهبر انقلاب درباره حرکت هاي خصمانه عليه نظام را هشدار داده بود

ناصر موسوی لارگانی گفت:پادشاه عربستان كه از بیماری آلزایمر رنج می برد به دنبال این است كه قدرت را در آینده ای نه چندان دور به فرزندش كه فردی ماجراجو و جنگ طلب است، واگذار كند كه این ماجراجویی طی ماه های اخیر در یمن، بحرین و كشورهای همجوار عربستان خود را نشان داده است.

ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با نما گفت:قدرت در عربستان طی وصیت ملک عبدالعزیز آل‎سعود، موسس خاندان سعودی بین پسران وی دست به دست می‌شد. اما با گذشت 74 سال از مرگ ملک عبدالعزیز، ملک سلمان مسیری متفاوت را در پیش گرفت و با عبور از اصل جانشینی فرزندان عبدالعزیز زمینه را برای قدرت‌یابی نسل دوم خاندان سعودی فراهم کرد.
در این چارچوب ملک سلمان در دو سال گذشته در چندین مرحله دست به تغییر آرایش قدرت در مناصب مختلف قدرت در عربستان زد و تصفیه حساب خانوادگی، مدعیان قدرت را از مصادر امور برکنار و وابستگان خود را منصوب کرد.
طی چند روز اخیر نیز محمد بن سلمان، ولیعهد جدید ملک سلمان، همزمان با حفظ سمت در مقام وزیر دفاع، به معاونت رئیس شورای وزیران عربستان هم منصوب شد. این رویداد که در تضاد با وصیت موسس آل‌سعود و رویه و سنت انتقال قدرت در خاندان سعودی است، در برخی رسانه‎ها زلزله سیاسی و در برخی دیگر کودتای جانشینی در عربستان نام گرفت.
به عبارتی محمد بن سلمان که در کانون این تغییر قرار دارد، با استفاده از موقعیت پادشاهی پدر، در اقدامی بی‎سابقه قدرت را به شکل مستقیم و موروثی برای خود تضمین کرد و دست دیگر مدعیان نسل اول و دو قدرت را از رسیدن به تاج و تخت عربستان دور کرد.
ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتگو با نما درباره تغییرات سیاسی و حکومتی در عربستان اظهار داشت: پادشاه عربستان که از بیماری آلزایمر رنج می برد به دنبال این است که قدرت را در آینده ای نه چندان دور به فرزندش که فردی ماجراجو و جنگ طلب است، واگذار کند که این ماجراجویی طی ماه های اخیر در یمن، بحرین و کشورهای همجوار عربستان خود را نشان داده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تغییرات سیاسی عربستان تاثیر چندانی در روابط ما با این کشور نخواهد داشت، تصریح کرد: اگر مسئولین نظام به فرمایشات و نکات ظریف مقام معظم رهبری توجه کنند و درباره مسائل برون مرزی، مبارزه با تکفیری ها و کسانی که نظام ما را تهدید می کنند، اتحاد و انسجام داشته باشند ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: با اقدام هوشمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در علمیات موشکی علیه مقر فرماندهی تکفیری ها بعید می دانم ادعاهایی مبنی بر کشیدن جنگ به داخل ایران و یا رجرخوانی های دشمن علیه ما دوباره تکرار شود لذا حتی اگر محمدبن سلمان قدرت را در عربستان به دست بگیرد تاثیری در روابط ما نخواهد داشت به طوری که این روابط اگر بهتر نشود، بدتر هم نخواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دشمنان ما در درجه اول باید بدانند که ما رهبری شجاع و دلیر داریم که از ماه ها قبل حرکت های خصمانه علیه نظام را هشدار داده بود، ادامه داد: با داشتن چنین رهبری و مردمی که مدافع نظام هستند بعید است نه عربستان و نه هیچ کشور دیگری بتواند به ایران آسیب بزند.

۱۳۹۶/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...