نسخه چاپی

سید جواد حسینی كیا در گفت و گو با نما :

افزایش نامعقول واردات خودرو موجب تخریب و تضعیف تولیدكنندگان داخلی می شود

عکس خبري -افزايش نامعقول واردات خودرو موجب تخريب و تضعيف توليدکنندگان داخلي مي شود

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : بخشی از مشكلات ، مربوط به فروش این شركت است وبخشی متاثر از تحریم هاست اما نرخ بالای سود منابع بانكی هم ازجمله عواملی است كه به تدریج برای این شركت ها زیان انباشته به وجود آورده است .

سید جواد حسینی کیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه گروه های خودرو سازی کشور از مشکلات زیادی برخوردارند و در چند ماه اخیر شاهد 60 درصد زیان انباشته در مجموعه سایپا دیزل بوده ایم گفت : بخشی از مشکلات ، مربوط به فروش این شرکت است وبخشی متاثر از تحریم هاست اما نرخ بالا سود منابع بانکی هم ازجمله عواملی است که به تدریج برای این شرکت ها زیان انباشته به وجود آورده است .
وی با اشاره به اینکه کاهش صادرات و افزایش بی رویه واردات خودروهای سنگین به کشور یک مجموعه ی پویا و بالنده را در این زمینه با شکست مواجه می کند اظهار داشت : چرخه ی صنعت کشور تلاش فراوانی کرده برای اینکه این شرکت های خودرو سازی به این جایگاه دست پیدا کنند .
وی افزود : به نظر می رسد سازمان بورس به منظور دفع عملکرد و عدم اشراف به مسائل در این بخش سکوت کرده باشد .
وی با تاکید بر اینکه اشتغال زایی موضوع مهمی است که در خصوص این شرکت ها مطرح است اذعان داشت : با کاهش نرخ منابع بانکی ، حذف واردات تولیدات این شرکتها و بازاریابی جهانی می تواند به حل بحران در چرخه صنعت کمک کرد .
وی تصریح کرد : دولت باید به رفع زیان این شرکت ها کمک کند و با ارائه تسهیلات ویژه و اعطای وام ، تمایل افراد را برای خرید این گونه خودرو ها بیشتر کند .
وی ادامه داد : دولتمردان باید بدانند آنچه را که رسالت آنهاست نگذارند به بحران تبدیل شود وزمانی که مشکلاتی به وجود می آید از اقدام و رفع مشکل هراسی نداشته باشند
حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند اقدام فوری در این زمینه هستیم گفت : اعطای تسهیلات بانکی ، ارائه خدامت الکترونیکی به مشتریان ، نگاه صادراتی با کشورهای همسایه و نظارت در زمینه کیفی و رقابتی می تواند به حل مشکل خودرو سازان بزرگ کمک کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : امیدواریم بعد از تعطیلات مجلس، این بحث یکی از طرح موضوعات کمیسیون صنایع و معادن باشد که قطعا در صورت مطرح شدن در دستور کار قرار می گیرد .

۱۳۹۶/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...