نسخه چاپی

راز قتلی كه پس از 30 سال آشكار شد

مردی كه با انگیزه سرقت در سن 16 سالگی مرتكب قتل پیرزنی شده بود،‌پس از گذشت 30 سال و در سن 46 سالگی توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ چندی پیش کارآگاهان مطلع شدند که عامل قتل یک پیرزن در شهرک احمدیه در سال 1366 فردی به نام «جمشید . ر» است.

با توجه به اهمیت خبر هماهنگی های لازم با رئیس دادگاه بخش آفتاب انجام و تحقیقات برای بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

براساس این گزارش در مرحله نخست از تحقیقات صحت و سقم موضوع قتل مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که در شهریور 1366، پیرزنی حدودا 70ساله در محل سکونت اش به قتل رسیده و پرونده آن جنایت همچنان در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ باز و در حال رسیدگی است.

در بررسی اظهارات خانواده مقتول مشخص شد که وی در زمان حیات خود با خانواده پسرش زندگی می کرده و در زمان وقوع جنایت در حالیکه نوه 4 ساله اش خواب بوده، توسط قاتل یا قاتلان به قتل رسیده است.
پسر این پیرزن که پس از مرگ مادرش محل زندگی خود را تغییر داده و به منطقه اکبرآباد رفته بود، گفت: سال 66 به همراه مادر و خانواده ام در شهرک احمدیه واقع در خیابان احمد خمینی زندگی می کردیم؛ شهریور آن سال به همراه همسرم برای شرکت در مراسم ترحیم یکی از بستگان به شهرستان خدابنده رفتیم و در این مسافرت یک روزه دختر 4 ساله ام را نزد مادر گذاشتم اما پس از بازگشت از مسافرت بود که با جسد خون آلود مادرم که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود، روبرو شدم.
وی افزود: از آن زمان تاکنون این پرونده همچنان در حال رسیدگی است اما از هیچ کسی شکایتی ندارم چرا که با هیچ کسی مشکل و اختلاف ندارم.

*شناسایی و دستگیری جمشید

در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که خواهر جمشید ( متولد 1350 ) در سال 66 در همسایگی مقتول زندگی می کرده و پس از گذشت چند ماه از زمان وقوع جنایت، اقدام به جابجایی محل زندگی خود و خانواده اش کرده است.

با شناسایی محل سکونت خواهر جمشید، تحقیقات از وی و خانواده اش برای شناسایی محل سکونت جمشید در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما آنها مدعی بی اطلاعی از وی بودند.

در شرایطی که ظاهرا هیچگونه اطلاعاتی از جمشید و خانواده اش وجود نداشت با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه جمشید در قلعه حاج موسی شده و این محل را تحت کنترل و مراقبت نامحسوس پلیسی قرار دادند.

سرانجام در ساعت هشت صبح روز شنبه سوم تیرماه امسال جمشید درحال خروج از خانه اش دستگیر، به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به قتل پیرزن اعتراف کرد.

متهم گفت: سی سال پیش وقتی 16 سال داشتم به دلیل اختلاف مالی، پدرم مرا از خانه بیرون کرد و من نیز به ناچار یک ماه به خانه خواهرم نقل مکان کردم؛ یک روز خواهرم گفت که چند روز پیش یک موتوری را دیده که مبلغ 350 هزار تومان پول برای پیرزنی که در همسایگی آنها زندگی می کند، آورده است و من نیز با شنیدن این خبر وسوسه سرقت پول ها به جانم افتاد تا اینکه یک روز برای سرقت وارد خانه پیرزن شدم.

وی ادامه داد: پیرزن در حیاط خانه در حال خرد کردن سبزی بود که مرا دید و پرسید که آنجا چکار می کنم و در ادامه مرا به عقب هل داد؛ زمین که افتادم دستم به چاقویی خورد که پیرزن با آن سبزی خرد می کرد، آن را برداشتم و به وی حمله ور شدم.

متهم افزود: چند ضربه ای به او زدم و جسد پیرزن را به داخل خانه کشیدم؛ شروع به وارسی وسایل داخل خانه کردم اما هیچ پولی پیدا نکرده و سپس به خانه خواهرم برگشتم و پس ازتعویض لباس های خون آلود با دوچرخه محل را ترک کردم.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درمورد این خبر گفت: باتوجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

۱۳۹۶/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...