نسخه چاپی

گرمای هوا علت خروج قطار‌های خوزستان از ریل

این روزها خطوط ریلی خوزستان در برابر شدت گرمای هوا كمر خم كرده و باعث خروج واگن قطارها از ریل می‌شود، این حادثه‌های مشابه در خطوط ریلی خوزستان زنگ خطری برای راه آهن كشور بوده و باید كنترل‌ها، نظارت و بررسی‌های فنی به دقت انجام شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، این روزها گرمای بیش از 50 درجه زندگی را برای مردم سخت کرده است، مردم خوزستان در این روزهای گرم با شرایط دشورای دسته وپنجه نرم می‌کنند.

این روزها خطوط ریلی راه آهن و علائم راهنمایی رانندگی در استان خوزستان در برابر شدت گرمای هوا کمر خم می‌کنند.

در روزهای گذشته دو حادثه مشابه خروج واگن قطار از ریل در خطوط راه‌آهن خوزستان اتفاق افتاد که در اظهارات مسئولان مربوطه حادثه اول خروج چند واگن قطار خرمشهر ـ تهران در نزدیکی ایستگاه هفت‌تپه به دلیل گرمای هوا بوده است. اما حادثه دوم قطار خرمشهر_تهران در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن شوش به علت نقص فنی در یکی از چرخ‌های قطار بوده است.

این حادثه‌های مشابه در خطوط ریلی خوزستان یک زنگ خطری برای راه آهنی‌ها که باید کنترل‌ها، نظارت‌ و بررسی‌های فنی خطوط ریلی توسط دستگاه‌های مربوطه را بیشتر کند تا حوادث تلخی برای هموطنان رخ ندهد.

گرمای هوا علت ایجاد موج در خطوط ریلی است

مدیرکل راه‌آهن جنوب در ارتباط با حادثه خروج چند واگن قطارمسافربری در منطقه خوزستان نزدیکی ایستگاه هفت‌تپه اظهار داشت: در خطوط ریلی به علت گرمای شدید هوا موج ایجاد شده بود که باعث خروج چند واگن قطار شد. ‌

عبدالکریم درویش‌زاده گفت: برای جلوگیری از ایجاد چنین موج‌هایی، برشهایی را در خطوط ایجاد می‌شود تا ازدیاد طول آن گرفته شود.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: برای جلوگیری از بروز حوادث این چنین می‌توان با استفاده از ماشین‌های درزین و حرکت آن جلوتر از قطارهای مسافرتی خطوط را کنترل کرد تا مشکلی برای مسافران بوجود نیاید.

وی افزود: علاوه بر تثبیت خطوط،‌ سرعت قطارها هم مهم بوده و باید این سرعت به گونه‌ای در این شرایط تنظیم شود که تلفات جانی نداشته باشد.

درویش زاده تصریح کرد: در مناطق جنوب به دلیل دمای بالا همواره موجهایی در خطوط ریلی ایجاد می‌شود اما چون این موجها ریز بوده مشکلی ایجاد نمی‌شود اما در هفته گذشته افزایش دما در این منطقه بی سابقه و حدود 53 درجه بوده است.

مدیر کل راه‌آهن جنوب بیان کرد: این افزایش دما هوا روی خطوط ریلی بالاتر بوده و شاید به حدود 60 -70 درجه نیز برسد این دمای شدید حرارت که در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است موجهای بزرگی را در ریل ایجاد کرد که در اثر آن یک سالن به صورت کامل از خط خارج و 2 سالن دیگر فقط از یک خط خارج شدند.

وی یادآورشد: در خطوط منطقه جنوب نیز موجی که در ریل قطار ایجاد شده بود همان روز بازسازی شد و قطارها در حال تردد هستند و خطوط مرتب بازدید و کنترل می شود و مشکل خاصی نداریم.

توقف قطار خرمشهر به تهران به علت نقص فنی

فرماندار شهرستان شوش در ارتباط با علت توقف قطار مسافربری خرمشهر _ تهران در روز جمعه 23 تیرماه در نزدیکی ایستگاه این شهرستان، به خبرنگار تسنیم گفت: چرخ یک واگن قطار مسافربری فوق‌العاده دوم خرمشهر به تهران ساعت 15:50 دقیقه عصر روز جمعه در ایستگاه شوش از ریل خارج شد.

وی گفت: با تلاش کادر فنی راه آهن و برطرف شدن مشکل قطار مسافربری، خط آهن اهواز - اندیمشک بازگشایی شد.

فرماندار شهرستان شوش افزود: در پی این حادثه با پیگیری صورت گرفته مشکل قطار مسافربری خرمشهر به تهران برطرف شده و قطار مذکور از ساعت 16:50 دقیقه به مسیر خود ادامه داد.

نجاتی تصریح کرد: خارج شدن یک واگن قطار مسافربری از خط ناشی از یک مشکل فنی بوده که در ایستگاه شوش رخ داد ضمن اینکه این مشکل با سرعت عمل کادر فنی راه آهن در کمتر از یک ساعت برطرف شد.

افزایش دمای هوا در خوزستان و زنگ خطری برای راه آهن

کوروش بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: امروز در اطلاعیه‌ای روند افزایش دما را به ستاد بحران استانداری خوزستان اعلام کردیم.

وی افزود: بر اساس مدل‌ها از امروز به‌تدریج روند افزایش دما و رطوبت نسبی در اکثر نقاط استان تا روز 4شنبه 28تیرماه را پیشِ‌رو خواهیم داشت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان بیان کرد: دمای بیش از 50درجه به‌ویژه در روزهای 2شنبه و 3شنبه همچنین رطوبت بیش از 70درصد تا آخر هفته در اکثر شهرهای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسانات دمایی اهواز از 49 تا 34درجه است، گفت: روز گذشته امیدیه با 49 درجه سانتی‌گراد گرمترین و ایذه با 24 درجه سردترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...