نسخه چاپی

علی علیلو در گفت و گو با نما :

مجلس به مساله ریزگردها ورود كند

عکس خبري -مجلس به مساله ريزگردها ورود کند

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : به نظر می رسد عدم حل این مساله ظلم به مردمی است كه در مناطق جنوبی كشور زندگی می كنند و می بایست مجلس به میدان بیاید و فراتر از بحث تذكر از دولت درباره حل مساله ریزگردها برنامه بخواهد ، بودجه مورد نظر تامین شود تا ان شا الله گام های موثری در جهت رفع این مساله برداشته شود .

علی علیلو نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه مشکل گرد و غبار در جنوب کشور را می توان یک واقعه طبیعی محسوب کرد ، گفت : از مناطق مختلف مانند کشور عراق ، کویر ایران و برخی از استان ها ریزگردها در هوا معلق می شوند و به دیگر شهرها می رسند اما در برخی استانها مانند خوزستان بیشترین میزان ریزگرد را شاهد هستیم .
وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل ریزگردها تنها به یک منطقه محدود نمی شود ، اظهار داشت : ما باید این واقعیت را بپذیریم که این مشکل یک مساله فراگیر است و انتظار خارق العاده ای نداشته باشیم که هم وطنان ما در جنوب کشور از کنار این موضوع به سادگی رد شوند.
وی افزود : امروزه با وجود تکنولوژی های فراوان برای حل این مشکل و با توجه به ادامه دار بودن مساله ریزگردها در کشور هیچ گونه توجیهی برای عدم حل این مساله وجود ندارد .
وی با تاکید بر اینکه حل مساله ریزگردها تنها محدود به دولت نمی شود اذعان داشت : به نظر می رسد همه ی مردم در حد توان و با ارائه رویکرد های مناسب باید در حل مساله ریزگردها کمک کنند .به طور مثال عده ای از خیرین برای ایجاد پوشش گیاهی در مناطقی که درگیر این موضوع هستند ، اقدام لازم را انجام دهند تا گام موثری برای کاهش ریزگردها برداشته شود .
علیلو با بیان اینکه دولت باید در صورت نیاز اعلام کمک کند گفت : مشکل عمیق و رنج فراوانی را که گریبان گیر استانهای جنوبی کشور ماست تنها با اعلام رسمی دولت ، اطلاع رسانی و درخواست کمک از سوی کسانی که توانایی حل این مشکل را دارند میسر می شود .
وی ادامه داد : مساله ریزگردها غالبا در شعارهای انتخاباتی خلاصه شده و هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است چرا که هیچ گاه به مردم گزارشی در خصوص این مساله داده نشده است .
وی در پایان با اشاره به اینکه هیچ گونه راه حل راهبردی در این خصوص از سوی دولت و مسئولین تا کنون ارائه نشده است تصریح کرد : به نظر می رسد عدم حل این مساله ظلم به مردمی است که در مناطق جنوبی کشور زندگی می کنند و می بایست مجلس به میدان بیاید و فراتر از بحث تذکر از دولت درباره حل مساله ریزگردها برنامه بخواهد ، بودجه مورد نظر تامین شود تا ان شا الله گام های موثری در جهت رفع این مساله برداشته شود .

۱۳۹۶/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...