نسخه چاپی

مسعود رضایی در گفتگو با نما :

دولت آمار اشتغال زایی را دستكاری كرده است/ ایجاد یك میلیون شغل توسط دولت عوام‌فریبی است

عکس خبري -دولت آمار  اشتغال زايي را دستکاري کرده است/ ايجاد يک ميليون شغل توسط دولت  عوام‌فريبي است

یك عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت : اگر صحت داشته باشد كه در سه ماهه بهار امسال دولت با وجود ركود اقتصادی و زمان تلف شده برای انتخابات توانسته یك میلیون شغل ایجاد كند ما دست بوس دولت خواهیم بود ولی تا كنون چنین چیزی ندیده ایم و لازم می بینیم وقتی آماری داده می شود مرجع آمار و جایگاه ایجاد آن هم اعلام شود ،

مسعود رضایی عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما در واکنش به آمار اخیر ارائه شده از سوی مرکز آمار مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل از سوی دولت گفت : متاسفانه اکنون آمارسازی در کشور تبدیل به یک معضل وآسیب و سبب رکود فکری دولت شده به گونه ای که مراکز مختلف در کشور آمارهای مختلفی ارائه می کنند که در غالب موارد نیز قابل استناد نیست .
وی با بیان اینکه امروز یکی از معضلات بسیار پیچیده کشور مسئله اشتغال است اذعان داشت : با ارائه آمار متناقض وغیر واقعی مختلف ، امروز حتی دقیقا" مشخص نیست چند نفر بیکار در کشور وجود دارد ! منابع رسمی تعداد افراد فاقد شغل را 6 تا 11 میلیون نفر و منابع غیر رسمی بیش از این نیز اعلام کرده اند که جای بسی تأمل درصحت و پراکندگی اطلاعات دارد .
وی با اشاره به اینکه ارائه آمارهای نادرست باعث بی اعتمادی مردم نسبت به عملکرد دولت خواهد شد گفت : اعلام آمارهای غیر واقعی از سوی مراکز رسمی و نبود آمارهای صحیح رکود فکری مسولان را سبب می شود تا با تصور اینکه کارها به خوبی انجام می شود از تلاش وفعالیت وبرنامه ریزی درست برای حل مشکلات و معضلات کشور ورفع نواقص درجامعه باز بمانند .
این نماینده مجلس اظهار داشت : در مورد وجود و ایجاد شغل های اعلامی نیز آمار موثقی وجود ندارد ما به عنوان نماینده مردم در خانه ملت در برابر جوانانی که از ما برای یافتن شغل کمک می خواهند شرمنده ایم و نمی توانیم کاری برایشان کنیم ما شغل هایی را که از سوی مرکز آمار مبنی بر ایجاد آنها می شود ندیده ایم .
وی افزود : لازم است دولت با آدرس دقیق آمار دهد که چقدر شغل ایجاد شده وچند نفر سرکار رفته اند و کجا مشغول به کارند ؟ که ما هم شاهد این فعالیت ها باشیم ما نمی دانیم آماری که از سوی مرکز آمار مبنی بر ایجاد شغل از سوی دولت داده می شود از کجاست .
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ما هم منتظر وقوع اتفاقات خوب و تلاش دولت برای رفع مشکل بیکاری جوانان کشورهستیم گفت : اگر صحت داشته باشد که در سه ماهه بهار امسال دولت با وجود رکود و زمان تلف شده برای انتخابات توانسته یک میلیون شغل ایجاد کند ما دست بوس دولت خواهیم بود ولی تا کنون چنین چیزی ندیده ایم و لازم می بینیم وقتی آماری داده می شود مرجع آمار و جایگاه ایجاد آن هم اعلام شود ، چرا که آمار سازی صرف جز اینکه اعتماد مردم را از بین ببرد ثمری نخواهد داشت .
وی با ضرورت دانستن آماردهی صحیح از سوی سازمانی که مستقل بوده و در پناه هیچ قدرتی نباشد خاطر نشان کرد : رکن اساسی برنامه ریزی صحیح برای امور کشور بستگی به کسب اطلاعات دقیق و ارائه آمار موثق دارد لیکن وقتی آمارها اشتباه ارائه شود رکود فکری برای مسولان ایجاد و این روحیه جلو تلاش برای اصلاح امور ورفع مشکلات موجود را خواهد گرفت تا متوجه نواقص نباشند ، و تبعا" آمارسازی دروغ سبب بی اعتمادی در جامعه و عامل هر فسادی نیز خواهد شد .

۱۳۹۶/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...