نسخه چاپی

واشنگتن: ایران یكی از خطرناك‌ترین تهدیدها علیه آمریكا است

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در كنفرانس خبری روزانه، ایران را «یكی از خطرناك‌ترین تهدیدها علیه آمریكا» خواند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «هیثر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخت و مدعی شد تهران «روح» توافق هسته‌ای با گروه 1+5 را نقض کرده است. وی همچنین ایران را «یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها علیه آمریکا» خواند.

وی درباره اقدام دولت آمریکا برای تأیید پایبندی ایران به «برجام» گفت: «ایالات متحده آمریکا قاطعانه معتقد است که ایران در حال نقض روح این توافق، و بخش مهمی از آن است. بخشی از آنچه برجام می‌گوید این است که این توافق قرار است به امنیت و صلح بین‌المللی و منطقه کمک کند و ما معتقدیم که بعضی از اقدامات دولت ایران، هدف اعلام‌شده توافق درباره صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کند.»

نائورت ادامه داد: «ایران همچنان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها علیه آمریکا و ثبات منطقه است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ایران را به حمایت از تروریسم، خصومت‌ورزی با اسرائیل، تهدید آزادی تردد دریایی، حملات سایبری در آمریکا و توسعه برنامه موشکی متهم کرد و گفت: «اینها جای تعجب ندارند و به همین دلیل است که دولت آمریکا قصد دارد ایران را به تلاش برای پایبندی به روح توافق هسته‌ای وادار کند.»

نائورت در بخش دیگری از این نشست به سوال یک خبرنگار درباره بازداشت یک جاسوس چینی-آمریکایی در ایران پاسخ داد و گفت: «ما درباره این پرونده بسیار نگران هستیم و آن را دنبال می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید ما کسی که در ایران حضور داشته باشد، نداریم؛ ما با بخش حفاظت منافع خارجی سوئیس همکاری می‌کنیم. آنها به عنوان حافظ منافع ما در ایران هستند و دسترسی کنسولی به وانگ را برای ما فراهم کرده‌اند. بنابراین، ما به طور منظم خواستار این دسترسی کنسولی به او شده‌ایم و سوئیسی‌ها چهار بار با او ملاقات کرده‌اند.»

۱۳۹۶/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...