نسخه چاپی

ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار ثابت ماند، اما همچنان نزدیك به بالاترین قیمت سه هفته گذشته قرار دارد.

به گزارش نما ، میزان به نقل از رویترز نوشت: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۴۱.۴۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا سطح ۱۲۴۴.۵۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه هفته گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۰.۹۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۸.۲۰ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۲۴۱.۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته مارک کینان، استراتژیست کالا در بانک فرانسوی "سوسیته جنرال"، افزایش اخیر قیمت طلا تحت تاثیر نرخ مبادلات ارزی بوده است.

دلار تحت تاثیر ضعیف شدن دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا تحت فشار مانده و نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۱۰ ماه گذشته قرار دارند.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone به رویترز اظهار کرد: با وجود حرکت افزایشی اخیر طلا، این شرکت نسبت به دورنمای قیمت این فلز در سال جاری همچنان دیدگاه خنثی دارد اما نسبت به این فلز ارزشمند به طور کلی بدبین نیست زیرا اُفت ارزش دلار را نمی‌توان نادیده گرفت.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد بهای معاملات تحویل فوری طلا اکنون که از سطح ۱۲۳۹ دلار عبور کرده است، ممکن است به بیش از ۱۲۵۰ دلار صعود کند.

در این بین ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، ۰.۶۸ درصد کاهش یافت و لز ۸۲۷.۰۷ تن در روز دوشنبه به ۸۲۱.۴۵ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۲۶ دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز گذشته به بالاترین قیمت در حدود دو هفته گذشته صعود کرده بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲۰.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۸۶۱.۲۵ دلار ایستاد.

۱۳۹۶/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...